آخرین وضعیت بازار تخم مرغ

ناصر نبی پور رئیس هیات مدیره اتحادیه مرغ تخم گذار استان تهران  با اشاره به آخرین وضعیت بازار تخم مرغ اظهار داشت: در حال حاضر نرخ هر کیلو تخم مرغ درب مرغداری 4 هزار و 200 ، معادل شانه ای 8 هزار و 500 و دانه ای 250 تومان است.

وی با انتقاد از نرخ بالای تخم مرغ در مغازه های سطح شهر افزود: در شرایط کنونی فروش هر شانه تخم مرغ با نرخ 12 تا 13 هزار و 500 تومان منطقی نیست از این رو دستگاه های نظارتی با متخلفان امر باید برخورد نمایند.

نبی پور با اشاره به اینکه کمبودی در عرضه تخم مرغ نداریم، گفت: با توجه به شیوع آنفولانزای حاد پرندگان و معدوم سازی 13 میلیون قطعه مرغ تخم گذار به نقطه سربه سر رسیدیم.

رئیس هیات مدیره اتحادیه مرغ تخم‌گذار ادامه داد: با وجود آنکه تنظیم بازار در اختیار واسطه ها است از این رو امکان پیش بینی قیمت میسر نیست.

وی درباه آخرین وضعیت عرضه تخم مرغ با نرخ مصوب در میادین میوه و تره بار بیان کرد: براساس توافق صورت گرفته با سازمان میادین هر شانه تخم مرغ با نرخ 10 هزار و800 تومان در اختیار غرفه دار و در نهایت 11 هزار و 500 تومان در اختیار مصرف‌کننده قرار می گرفت که در پی نوسانات جزئی قیمت، غرفه داران از خرید امتناع کردند .

نبی پور تصریح کرد: دولت تا زمانیکه طبق توافق نامه 50 غرفه جهت تنظیم بازار در سطح شهر را در اختیار تولیدکنندگان قرار ندهد از این رو نباید انتظار ثبات قیمت در بازار را داشت.