پیش فروش پراید از فردا آغاز می شود

رضا تقی زاده در جمع خبرنگاران  ضمن تبریک هفته دولت، با تشریح شرایط طرح پیش فروش پراید اظهار کرد: در چند هفته گذشته پس از شروع زمزمه های برنامه ریزی برای خروج پراید از خط تولید با موجی از تقاضا برای خرید این خودرو به ویژه از سوی مشتریان، نمایندگی های فروش و نمایشگاه داران مواجه شدیم و با توجه به تجربه خارج شدن پیکان از خط تولید در سال های گذشته که منجر به افزایش بیش از 2 برابری قیمت آن در واپسین روزهای تولید شده بود، بر همین اساس این طرح به منظور مقابله با ایجاد چنین شرایط قیمتی در بازار پراید طراحی  و اجرا می شود.

وی گفت: در این طرح به هر فرد حقیقی مطابق با کد ملی پس از اطمینان از اینکه مشتری نهایی و مصرف کننده می باشد یک خودرو اختصاص خواهد یافت.

تقی زاده خاطرنشان کرد: دانشجویان، طلاب، زوج های جوان که در سال جاری ازدواج کرده اند، افراد جویای کار و بازنشستگان در این طرح در اولویت قرار خواهند داشت.

وی گفت: در طرح پیش فروش پراید برای نمایندگی های فروش سایپا هیچ سهمیه خاصی در نظر گرفته نشده است و افرادی که اکنون خودروی پراید دارند نیز می توانند در این طرح مشارکت کنند.

تقی زاده تصریح کرد: سقف فروش خودرو پراید در این طرح بسته به نیاز مشتریان است و فروش به شیوه اینترنتی انجام خواهد شد و همچنین در این طرح تلاش می کنیم تا خودروی همه ثبت نام کنندگان تا پایان سال تامین شود.

تقی زاده یادآوری کرد: نزدیکترین جایگزین فعلی پراید می تواند گروه تیبا یا گروه ایکس 200 باشد که مصرف کننده باید تا 25 درصد نسبت به پراید هزینه بیشتری بابت خرید آن پرداخت کند که در این زمینه خواستار آن هستیم تا سیستم بانکی با در نظر گرفتن تسهیلات به یاری مشتریان بشتابد.

وی اظهار داشت: هم اکنون تولید هر دستگاه پراید با زیان حدود 30 تا 40 میلیون ریالی همراه است.

معاون بازاریابی و فروش سایپا تاکید کرد: شرکت سایپا متعهد خواهد بود پس از خروج پراید از خطوط تولید، تا 10 سال قطعات این خودرو را تامین کند.

تقی زاده دلیل اصلی خروج پراید از خطوط تولیدی این شرکت را،  در راستای مسئولیتهای اجتماعی و تبعیت از قوانین مصوب و همراستا  با سیاست‌های دولت کریمه و مجلس محترم شورای اسلامی دانست.

معاون بازاریابی و فروش گروه خودروسازی سایپا  گفت: پراید رتبه اول فروش را در بین مردم در تمامی سالهای عرضه و فروش کسب کرده که البته علی رغم همه قضاوت ها این خودرو در حوزه صادرات و فروش داخلی بالاترین سهم را داشته است.

وی افزود: پراید یکی از محصولات پرتقاضای بازار خودرو است که از سال ٧٢ در ایران عرضه شده و از سال ٨٩ پلت فرم این خودرو تغییر کرده است به نحوی که بدنه و ستون های خودرو مقاوم سازی و سیستم ترمز به ABS مجهز و با دو ایربگ عرضه شد و تنها خودرویی است که ٢٥ درصد قیمت تمام شده آن را تجهیزات ایمنی تشکیل می دهد.