آیا این بار وعده مسئولان درباره مسکن مهر عملی خواهد شد؟

 صدیف بدری، سخنگوی کمیسیون عمران مجلس شورای اسلامی و نماینده مردم اردبیل، نیر، نمین و سرعین در رابطه با پروژه مسکن مهر و عدم تحویل آن به متقاضیان می گوید: ارزیابی‌هایی مجددی در زمینه قیمت‌های مسکن مهر انجام شده و دولت نیز کمک‌هایی کرده است. منتهی هزینه های تمام شده برخی از واحدها بالاست. بنابراین قرار شد تا امسال در بودجه، کمک‌هایی برای اتمام مسکن مهر در نظر گرفته شود و آقای آخوندی، وزیر راه و شهرسازی نیز این پروژه را تا آخر تیرماه سال 97 جمع بندی و تمام کند.

بدری در پاسخ به این سوال که آیا این بار وعده مسئولان درباره مسکن مهر عملی خواهد شد یا نه؟ می گوید: امروز مشکلات مسکن مهر کمتر شده است. البته مشکلات زیرساختی بسیاری در برخی از شهرهای جدید مثل پردیس باقی مانده که در حال بررسی و رفع می باشد. در حال حاضر علاوه بر حل مشکلات زیرساختی، مباحث و مشکلات روبنایی آن را نیز حل خواهند کرد. مثلا در اردبیل روی مدارس کار می کنند، در برخی از مسکن مهرها مدارس هم ساخته شده و بهره برداری می شود. ولی در برخی از شهرهای جدید مثل پردیس مشکلاتی وجود دارد که قول داده اند تا یک سال تمام شود.

سخنگوی کمیسیون عمران مجلس شورای اسلامی در رابطه با علت تاخیر در تحویل پروژه های مسکن مهر، می گوید: یک سری از شهرها که در دست تعاونی های مسکن بود و خصوصی اداره می شد، مشکلات مختص به خود را دارند. یک سری از شهرها هم مثل شهر پردیس به لحاظ هزینه های تمام شده و مشکلات محل مسکن مهر باعث تاخیر در تحویل شد. که می توان گفت تقریبا اواخر کار این پروژه رسیده و انشالله یک ساله تمام می شود.

صدیف بدری به این سوال که آیا قرار است مردم هزینه های بیشتری را برای گرفتن خانه هایشان پرداخت کنند، پاسخ می دهد: بیشتر این هزینه ها را دولت کمک خواهد کرد اما مردم نیز باید پول بیشتری پرداخت کنند.

این اظهارات در حالی مطرح می شود که متقاضیان مسکن مهر پردیس نسبت به وعده های مسئولان درباره تحویل خانه هایشان بی اعتماد شده اند. از سوی دیگر اما آنها بارها اعتراض و مطالبات خود را به گوش نمایندگان مجلس رسانده اند و حتی مقابل مجلس نیز تجمع کرده اند. این در حالی است که متقاضیان مسکن مهر می گویند که نمایندگان مجلس نسبت به این اعتراضات بی توجه بوده اند و مطالباتشان را پیگیری نکرده اند.

سخنگوی کمیسیون عمران در رابطه با مطالبات متقاضیان مسکن مهر پردیس می گوید: کمیته عمران دو الی سه جلسه را برای موضوع مسکن مهر با حضور وزیر و معاونین ایشان برگزار کرده است. 

وی در پاسخ به این سوال که آیا نمایندگان مجلس برای مشاهده مشکلات متقاضیان مسکن مهر پردیس به این شهر خواهند رفت یا نه؟ می گوید: بله. جلسه گذاشته ایم. و قرار است که به پردیس برویم و از پروژه های مسکن مهر بازدید کنیم. بعد از جلسه کمیته عمران، بحث ها انجام شده و در بودجه سال آینده مساعدت های لازم انجام خواهد شد. انشالله که این قول هایی که داده اند عمل کنند.