سوآپ نفت و فرآورده‌های نفتی متوقف است

 «عباسعلی اسلامی» رئیس هیئت مدیره اتحادیه صادرکنندگان فرآورده های نفتی در نشستی خبری اظهار داشت: این اتحادیه بزرگترین تشکل صنفی صادراتی کشور است و در حال حاضر 25 درصد از صادرات فرآورده های نفتی کشور از طریق اعضای این اتحادیه انجام می شود.

وی افزود: متأسفانه ترانزیت کالا و سوآپ نفت و فرآورده های نفتی چندسالی است که متوقف شده در حالی که با توجه به موقیعت جغرافیایی منحصر ه فرد ایران بایستی این چنن فعالیت هایی در جهت کسب بهینه منافع ملی افزایش یابد.

اسلامی با بیان اینکه "حدود 7 یا 8 سال است که با وقفه در سوآپ نفت و فرآورده مواجه ایم"، گفت: این توقف بدون اعلام هیچ دلیل خاصی در زمان وزارت آقای میرکاظمی متوقف شد و در ان زمان طی مکاتب خصوصی که با ایشان داشتیم به ما گفتند که این فعالیت فساد آور بود.

وی ادامه داد: دو ماه پیش فقط یک محموله سوآپ نفت از روسیه به بنادر شمالی کشور آمد که قرار بود به پالایشگاه تهران به عنوان خوراک داده شود که این نفت، یک سری مشکلاتی را در خطوط لوله به وجود آورد که اکنون این مشکلات در حال رفع است.

رئیس هیئت مدیره اتحادیه صادرکنندگان فرآورده های نفتی تصریح کرد: در حالی که ما می توانیم علاوه بر سوآپ، از بانکرینگ بیشترین درآمدزایی را داشته باشیم، ایران بانکرینگ ندارد و این فعالیت اقتصادی هم متوقف است.

وی افزود: بسیار صحبت می شود که بخش خصوصی بیشتر در اقتصاد به کار گرفته شود، ما هم امیدواریم ک