کسری بودجه آمریکا افزایش یافت

به نقل از رویترز، وزارت خزانه داری آمریکا اعلام کرد: در پی افزایش بی سابقه هزینه های دولت آمریکا کسری بودجه این کشور در سال مالی 2017 به 666 میلیارد دلار افزایش یافته است.

 کسری بودجه سال 2017 دولت آمریکا به 3.5 درصدی تولید ناخالص داخلی این کشور رسیده است.درحالی که سال گذشته کسری بودجه دولت آمریکا 586 میلیارد دلار برآورد شده که معادل 3.2 درصد تولید ناخالص داخلی این کشور به حساب می آید.

در سال مالی اخیر که در 30 سپتامبر به اتمام رسید، مدیریت دولت آمریکا در اختیار دو رئیس جمهور دموکرات و جمهوری خواه یعنی باراک اوباما و دونالد ترامپ قرار داشت.

با احتساب تطبیق های تقویمی، کسری بودجه سال مالی 2017 آمریکا به 644 میلیارد دلار رسیده در حالی که این رقم در سال پیش از آن 546 میلیارد دلار بوده است.

در سال مالی 2017، میزان درآمدهای دولت آمریکا با یک درصد رشد به 3.315 تریلیون دلار رسید، در حالی که میزان هزینه های این کشور با 3 درصد رشد بالغ بر 3.981 تریلیون دلار بود.

دولت ترامپ از زمان روی کار آمدنش در ماه ژانویه، به دنبال تجدید ساختار نظام مالیاتی امریکاست و جزئیات این تغییر ساختار در کنگره در حال بررسی است.

بر اساس طرح ارائه شده توسط جمهوری خواهان، 6 تریلیون دلار از مالیاتی های اخذ شده توسط دولت آمریکا باید کاهش یابد که این موجب اُفت قابل توجه درآمدهای واشنگتن خواهد شد.

علاوه بر کسری بودجه سالانه، رقم بدهی ملی آمریکا که به مجموع کسری بودجه های سال های گذشته و سود آنها که باید به طلبکاران داده شود ، اکنون به بالای 20 تریلیون دلار رسیده است.