توضیحات شرکت مادرتخصصی بازرگانی دولتی در خصوص قیمت نان آ‍زاد
در حالی که یکی از روزنامه ها مدعی شده بود قیمت نان گران شده شرکت مادرتخصصی بازرگانی دولتی اعلام کرد
قیمت نان یارانه ای با قیمت نان آزاد تفاوت دارد.
به گزارش افکار به نقل از پایگاه اطلاع رسانی دولت، ‌ شرکت مادرتخصصی بازرگانی دولتی در پاسخ به ادعای روزنامه جهان صنعت درباره افزایش قیمت نان تصریح کرد: حدود دو سال از اجرای طرح نانوایی‌های آزادپز می‌گذرد و تاکنون بیش از ۱۰ هزار واحد نانوایی با استفاده از آرد غیریارانه‌ای در سراسر کشور احداثشده است.
با توجه به محل استقرار نانوایی و عدم استفاده از آرد یارانه‌ای و همچنین کیفیت و ماندگاری بالای نان‌های تولیدی این واحدها که خوشبختانه مورد استقبال خوب هموطنان عزیز قرار گرفته است، قیمت نان‌های تولیدی آنها خصوصا در نان سنگک افزایش یافته و در بعضی مناطق نیز تا ۷۰۰ تومان هم رسیده است.
در ادامه این گزارش آمده است: به نظر می‌رسد افزایش قیمت نان سنگک در مناطق مورد اشاره نویسنده محترم خبر مذکور، ناشی از تغییر وضعیت واحدهای نانوایی از یارانه‌ای به آزادپز باشد چراکه نانوایی آزادپزی که قبلا از آرد یارانه‌ای استفاده می‌کرده است به یک‌باره با تغییر وضعیت، مجبور است ماده اولیه(آرد) را به قیمت ۴۰۰ تومان و آزاد خریداری کند که در مقایسه با آرد ۷۵ و ۴۵۰ ریالی یارانه‌ای، با افزایش ۱۰ الی ۵۰ درصدی قیمت آرد مواجه شده است.
شرکت مادرتخصصی بازرگانی دولتی در خاتمه تاکید کرده است: از طرفی برای ارتقا وضعیت بهداشت و افزایش کیفیت و ماندگاری نان می‌بایست هم از بهبوددهنده‌های مجاز استفاده کند و هم کارگران و عوامل تولید ماهر در اختیار داشته باشد که اینها تماما بر قیمت تمام‌شده نان تولیدی تاثیر می‌گذارد. بنابراین افزایش سه برابری قیمت نان را منطقی می‌نماید.