افزایش 3 برابری نرخ بلیت اتوبوس‌ تهران- مهران
طبق مصوبه ستاد اربعین، نرخ بلیت اتوبوس برای ایام اربعین ‌‌در راستای جبران تردد یک سرخالی دو برابر می‌شود، اما نرخ‌ها تا پنج برابر افزایش یافته است. این در حالی است که از نظر قانونی، شرعی، اخلاقی و معرفتی صحیح نیست اربعین را دستاویزی برای کسب درآمد قرار دهیم و این راهپیمایی و سفر معنوی را با مطامع دنیوی و زیاده‌خواهی و سودجویی آلوده کنیم. 
طبق مصوبه ستاد اربعین، نرخ بلیت اتوبوس برای ایام اربعین ‌‌در راستای جبران تردد یک سرخالی دو برابر می‌شود و به عنوان مثال نرخ بلیت مسیر تهران ـ مهران که در ایام عادی‌ 38 هزار تومان است، ‌در این ایام به حدود 76 هزار تومان افزایش می‌یابد و این بابت جبران ترددهای یک سر خالی ناوگان است. 
در این شرایط با وجود ادعای دولت مبنی بر نظارت دقیق بر نرخ‌ بلیت‌ها خصوصاً در ایام پیک سفر اربعین، بررسی‌ها از دفاتر فروش بلیت اتوبوس در سطح شهر حاکی از آن است که نرخ بلیت اتوبوس در برخی دفاتر و آژانس‌ها برای تهران- مهران از 128 هزار تومان شروع می‌شود و تا 230 هزار تومان ادامه دارد. 
طبق تصمیم انجمن شرکت‌‌های هواپیمایی و سازمان هواپیمایی کشوری، قیمت بلیت پرواز تهران ـ نجف ـ تهران برای اربعین امسال یک میلیون و 200 هزار تومان و تهران ـ‌ بغداد ـ تهران نیز یک میلیون و 200 هزار تومان تعیین شد، همچنین نرخ بلیت پرواز مشهد ـ‌ نجف ـ مشهد یک میلیون و 500 هزار تومان، نرخ بلیت پرواز مشهد ـ بغداد ـ ‌مشهد نیز یک میلیون و 500 هزار تومان تعیین شد.  
‌بررسی خبرنگار فارس از آژانس‌‌های فروش بلیت هواپیما در سطح شهر، منطقه خیابان استاد نجات‌اللهی و برخی آژانس‌های معرفی شده در فهرست سازمان هواپیمایی کشوری هم نشان از نبود نظارت و جولان مافیای بلیت، ‌در ایام اربعین حسینی دارد. شرکت‌های هواپیمایی‌ برخی پرواز‌های خود را برای سفرهای هوایی اربعین باز کرده‌اند و بلیت با نرخ‌های بسیار بالاتر از قیمت‌های تعیین شده عرضه می‌کنند یا صندلی‌های خود را به چارترکننده فروخته و در سیستم خرید‌های اینترنتی خود (سایت‌‌های ایرلاین‌‌ها) مدعی تکمیل صندلی‌ها هستند.