به گزارش ايسنا، براساس تازهترين آمار گمرك ايران، در آبان ماه سال جاري دو دستگاه خودرو آلفا رومئو شامل مدلهاي ميتو و جوليتا دستي وارد كشور شدند. اين دو دستگاه خودرو به طور مستقيم از ايتاليا وارد ايران شده و ارزش دلاري واردات آنها ۲۸ هزار و ۶۲۳ دلار اعلام شده است. به عبارتي ارزش واردات اين دو خودرو تنها كمي بيش از ۳۱ ميليون تومان بوده است.



شرکت خودروسازی ایتالیایی آلفا رومئو در سال ۱۹۱۰ در میلان پایه گذاری شد. این شرکت از سال ۱۹۱۱ درگیر تولید خودروهای مسابقه‌ای بوده و در زمینه تولید خودروهای اسپورت گران قیمت نیز شهرت جهانی دارد. آلفا رومئو از سال ۲۰۰۷ میلادی تاکنون یکی از برندهای گروه خودروسازی فیات، بزرگترین خودروساز ایتالیا بوده است.

مجموع تولید این شرکت در سال ۲۰۱۰ میلادی به ۱۱۹ هزار و ۴۵۱ دستگاه رسید. سه مدل کنونی خودروهای آلفا رومئو شامل مدلهای جولیتا، میتو و ۱۵۹ می‌شوند.

میتو یک خودرو سوپرمینی اسپورت سه در بوده که برای اولین بار به صورت رسمی در سال ۲۰۰۸ به نمایش گذاشته شد.

جولیتا نیز خودرو پنج دری بوده که یک خودرو خانوادگی کوچک محسوب می‌شود و برای نخستین بار رسما در نمایشگاه خودرو ژنو در سال ۲۰۱۰ در معرض دید عموم قرار گرفت. این خودرو جایگزین مدل ۱۴۷ قبلی آلفا رومئو شده است.



شرکت آلفا رومئو در حوزه‌هایی مانند ساخت خودروهای تجاری، لوکومتیو، تراکتور، اتوبوس، تراموا، کمپرسور، ژنراتور و موتورهای دریایی و هواپیما نیز فعالیت داشته و دارد.

خودرو جولیتا در بازار ایران با خودروهایی مانند هیوندای i۳۰ و مزدا ۳ هاچ بک هم کلاس است. میتو نیز در کلاس خودروهای هاچ بک کوچک قرار می‌گیرد و در ایران با خودروهایی مانند مزدا ۲، هیوندای i۲۰ و تویوتا یاریس هاچ‌بک رقابت می‌کند.

به گزارش ايسنا، قيمت خودرو ميتو در دوبي بسته به نوع آپشن آن بين ۲۵ تا ۲۸ هزار دلار است. اين قيمت براي خودرو جوليتا نيز به ۲۸ تا ۳۶ هزار دلار ميرسد. قيمت اين دو خودرو در بازار ايران به دليل پرداخت تعرفههاي گمركي و هزينههاي شمارهگذاري دو برابر شده و به بيش از ۶۰ ميليون تومان ميرسد.