وضعیت بازار بلیت مشهد در آستانه تعطیلات 28 صفر

در شرایطی که این بازار سال‌های گذشته را در تلاطم‌های جدی پشت سر گذاشته بود و بالا رفتن قیمت به خصوص در حوزه هوایی مشکلاتی را برای مردم ایجاد می‌کرد، اما شرایط امروز بازار نشان از ثبات نسبی با وجود افزایش قیمت بلیت دارد.

 وضعیت بازار بلیت هواپیما در بازار هوایی نشان می‌دهد که هنوز تعداد قابل توجهی از پروازها به سمت مشهد برای مسافران جا دارند.

با وجود آنکه در روزهای معمولی نرخ بلیت سفر هوایی به مشهد از تهران رقمی میان ۱۰۰ تا ۱۵۰ هزار تومان است اما قیمت‌های موجود فعلی در بازار رقمی بالاتر را نشان می‌دهد.

مسافران مشهد برای سفر در روز جمعه ۲۵ آبان باید رقمی بین ۲۸۰ تا ۳۹۰ هزار تومان را برای خرید هر بلیت پیش‌بینی کنند.

در روز شنبه نیز همچنان بازار در حد محدود موجودی دارد و طیف قیمت‌ها از حدود ۲۰۰ هزار تومان تا حدود ۳۴۰ هزار تومان تخمین زده می‌شود.

برای روز یکشنبه که تقاضای سفر کاهش پیدا می‌کند، نرخ بلیت به شکل قابل توجهی پایین آمده و بار دیگر در حدود ۱۰۰ تا ۱۴۰ هزار تومان تخمین زده می‌شود. البته در این روز نیز تعدادی از پروازها نرخی بالاتر حتی تا مرز ۴۰۰ هزار تومان دارد.

در حوزه سفرهای ریلی نیز شرایط ثباتی نسبی را نشان می‌دهد.

با وجود آنکه ظرفیت تعدادی از قطارها برای سفر در روز جمعه به پایان رسیده اما در روز شنبه بسیاری از قطارها از کوپه‌ای تا سالنی برای مسافران مشهد ظرفیت دارند و تخمین نرخ بلیت نیز از حدود ۵۰ هزار تومان تا حدود ۹۰ هزار تومان در نظر گرفته شده است.

با وجود آنکه این دوره از سفرهای ریلی جزو ایام پیک سفر به مشهد به حساب می‌آیند اما همچنان تعدادی از شرکت‌ها برای مسافران ریلی تخفیف‌هایی در نظر گرفته‌اند و از این رو بازار سفر با قطار هنوز تنوع قابل توجهی از نظر کیفیت خدمات ارائه شده تا قیمت تمام شده بلیت برای مسافران ارائه می‌کند.