به گزارش تابناک ؛روز گذشته ستون نبض بازار با عنوان مجهزترين آپارتمان مسكوني تهرانبازتاب چشمگیری از سوی مردم داشته است چراکه در این گزارش، خبرنگار دنیای اقتصاد به معرفی یکی از گرانترینهای واحد مسکونی متراژ بزرگ در محله زعفرانیه با قیمت متری ۱۱ میلیون و ۵۰۰ هزار تومان در شمال تهران پرداخته بود که این آپارتمان از امکانات ویژهای همچون: استخر معلق، کترینگ، پارک کودک، کارواش، شیرآلات کریستال، حسگرهای امنیتی، چوبکاریهای دستساز ایتالیایی، تراسهای مبله شده با دید چشمگیر و طراحی سالنها بدون ستون برخوردار است و قیمت کل آن ۷ میلیارد و ۷۰۰ میلیون تومان اعلام شده است.

تعدادی از خواننده‌های این گزارش با توجه به متراژ و قیمت بالای واحد مذکور اظهار کرده‌اند: چه خوب می‌شد حداقل یک واحد ۵۰ متری در خیابان قلعه مرغی در جنوب تهران داشتم.

همچنین یکی دیگر از متقاضیان مسکن هم در این رابطه گفته که اگر ۱۱ میلیون تومان داشتم شاید می توانستم یک واحد نقلی وام دار در یکی از شهرک‌های حومه تهران خریداری کنم.

برخی از خواننده‌ها هم اذعان کرده‌اند که گران‌تر از این واحدها هم به بازار مسکن شمال تهران عرضه شده است زیرا آنها معتقدند که چنین واحدهای لوکسی در دیگر مناطق شمال تهران به قیمت متری ۱۳ میلیون تومان ارزش‌گذاری می‌شوند.

منتقدی درباره قیمت هر متر مربع این واحد تاکید کرد: در گذشته برخی از مسوولان اظهار می‌کردند که یکی از اهداف شان مبارزه با کاخ نشینی است. ۱۰ متر از این واحد ۷۰۰ متری برابر با قیمت کل واحد ۶۵ متری است و ارزش یک متر دیگر این واحد به میزان قیمت خودرو بنده است و همچنین قیمت ۲ متر دیگر این واحد ۷۰۰ متری هم پس‌انداز چندین ساله ام است با این حساب بنده صاحب ۱۳ متر از خانه‌ای هستم که برای تصاحب تمام آن باید ۶۵ برابر سرمایه فعلی را داشته باشم.

تعدادی هم تاکید کرده اند که این نرخ‌های پیشنهادی قیمت‌های منطقی در بازار مسکن هستند و دیگران را تشویق کرده‌اند تا برای خریداری این دسته از واحدهای گران قیمت زحمت بکشند و از فکر خود برای تامین مبلغ خرید استفاده کنند!

تعدادی از خواننده‌ها پرسش کرده اند: که چه کسانی قدرت خرید این چنین واحدها با قیمت‌های میلیاردی را دارند؟ و سرانجام اظهار کرده‌اند: خوش به احوال پولدارها ….

بسیاری از خوانندههای این گزارش از طریق سایت تابناک از دنیای اقتصاد درخواست کرده اند تا عکسی از نمای داخلی این واحد یا فضای داخلی این برج تهیه و به نمایش بگذارند، اما این درخواست از آنجا که دنیای اقتصاد قصد تبلیغ موردی واحدهای مسکونی را ندارد، بلکه فقط وضعیت بازار را اطلاعرسانی میکند، امكانپذير نيست.