پرداخت مطالبات ۹۸ درصد سپرده گذاران کاسپین

 بهروز نعمتی نماینده مردم تهران و سخنگوی هیات رئیسه مجلس در حاشیه جلسه علنی امروز خانه ملت در جمع خبرنگاران درباره جلسه غیرعلنی صبح اظهار داشت: در این جلسه رئیس کل بانک مرکزی گزارشی از آخرین وضعیت موسسات مالی و اعتباری و مشکلاتی که در نحوه اداره این مجموعه ها وجود داشت، ارائه کرد.

وی افزود: بر اساس آنچه از نشست امروز به دست آمد، با اقداماتی که در سطح سران سه قوه در حال انجام است، امیدواریم مشکلات این موسسات به زودی حل شود و به همین منظور، پرداخت مطالبات سپرده گذاران تا سقف ۲۰۰ میلیون تومان در موسسه کاسپین در دستور کار قرار گرفته و تا مبلغ سه هزار و ۶۰۰ میلیارد تومان از طرف بانک مرکزی پرداخت شده است و مابقی نیز پرداخت خواهد شد.

سخنگوی هیات رئیسه مجلس مبنی بر اینکه این میزان مبالغ پرداختی معادل چند درصد مطالبات سپرده گذاران کاسپین است، تصریح کرد: بیش از ۹۸ درصد مجموعه سپرده گذاران را شامل می شود و دو درصد باقی مانده را نیز درصدد هستند سریع تر مشکلات شان را حل کنند؛ این دو درصد سپرده گذاران بالای ۲۰۰ میلیون تومان هستند.

نعمتی همچنین درباره سایر موسسات مالی و اعتباری مشکل دار نیز گفت: درباره آنها کارها در حال انجام است که مطالبات تا سقف ۱۰۰ میلیون تومان پرداخت شود و با اقداماتی که در دست انجام است مطالبات ۹۵ درصد سپرده گذاران این موسسات پرداخت می شود و ۵ درصد باقی مانده نیز با تدبیر سران سه قوه پرداخت خواهد شد.

وی تاکید کرد: تلاش مجموعه قوای سه گانه این است که این مشکلات هر چه سریع تر حل شود.

نماینده مردم تهران مبنی بر اینکه آیا زمان بندی مشخصی برای حل کامل مشکلات موسسات مالی و اعتباری در نظر گرفته شده است یا خیر تصریح کرد: چون در این رابطه مساله پرداخت مطرح است، کار در حال انجام است و نمی توان به طور دقیق زمان بندی مشخصی تعیین کرد، اما ان شا الله مشکل حل خواهد شد.