دو پیشنهاد به دولت برای جلوگیری از افزایش قیمت نان

علی فاضلی رئیس اتاق اصناف ایران امروز در اجلاس ماهانه رؤسای اتاق اصناف تهران با اشاره به توقف افزایش قیمت نان گفت: همه فرایند تغییر قیمت نان طی 6 ماه گذشته طی شده بود و تصمیم‌گیری در رابطه با افزایش قیمت نان بحث امروز و دیروز نبود.

وی با بیان اینکه گفته می‌شود که نان قوت اصلی مردم است و نباید گران شود، اظهارداشت: این درست است، اما باید هزینه آن را تولیدکننده و 83 هزار بنگاه صنفی بپردازد؟

فاضلی اظهارداشت: شما اگر در قامت حاکمیت می‌گویید که نباید نان گران شود، بسیار خوب، تسهیلات لازم را بدهید و اگر تسهیلات را بدهید حرفی نیست. 

رئیس اتاق اصناف ایران گفت: دیروز در زمان اجرا، آقایان فرمودند که افزایش قیمت نان متوقف شود. البته من نمی‌خواهم بگویم دبه در آوردند. 

فاضلی اظهارداشت: دیشب تا ساعت 11 شب نزد وزیر صنعت، معدن و تجارت آقای شریعتمداری بودم که در آنجا تصمیم گرفته شد که امروز من پیشنهادی را به دولت مبنی بر اینکه بحث حامل‌های انرژی و سقف پرداختی بیمه کارگران خبازی‌ها در کشور شامل بخشودگی شود.

وی افزود: با این کار بخشی از مشکلات صنف خبازی حل می‌شود و به همین جهت به ما اعلام کرده‌اند که فعلاً درباره افزایش قیمت نان دست نگه دارید تا این کار انجام شود.

فاضلی با بیان اینکه من قائل به این نیستم و شخصاً پیشنهاد صریح خود را در دولت و کارگروه ستاد تنظیم بازار اعلام کرده‌ام، گفت: البته پیشنهاد من در مورد آزاد شدن قیمت نان مورد قبول همه است اما در اجرا با اشکال مواجه است.