بسیاری از صادرکنندگان برتر در زندان هستند

سید عبدالوهاب سهل‌آبادی ظهر امروز در مراسم تقدیر از صادرکنندگان برتر استان قم که در سالن همایش‌های اتاق بازرگانی استان برگزار شد، وضعیت بخش صادرات کشور را نامطلوب ارزیابی کرد و اظهار داشت: این وضعیت هر روز وضعیت نامطلوب‌تری به خود می‌گیرد.

وی با اشاره به افزایش واردات ایران در ۶ ماهه نخست امسال افزود: کشورمان در عرصه جنگ اقتصادی همچون عرصه جنگ نظامی این توانایی را دارد که به پیروزی برسد اما شرط لازم برای این کار حمایت از تولیدکنندگان و فعالان عرصه جنگ اقتصادی است.

رئیس خانه صنعت، معدن و تجارت ایران بابیان اینکه در حال حاضر بسیاری از صادرکنندگان برتر سال‌های گذشته در زندان به سر می‌برند، گفت: فعالان اقتصادی دارای مشکلات عدیده‌ای هستند که باید به آن‌ها توجه شود.

سهل‌آبادی بابیان اینکه مالیات بر ارزش‌افزوده بخش تولید را بیچاره کرده است، ابراز کرد: در رابطه با مسئله تراکنش‌های بانکی فعالان اقتصادی و بررسی مجدد پرونده‌های مالیاتی این اشخاص تجدیدنظر شود.

وی با تأکید بر نظارت دولت بر اجرای مطلوب قوانین رفع موانع تولید در کشور بیان کرد: در شرایطی که وضعیت اقتصادی کشور مطلوب نیست نباید بر مشکلات بیفزاییم و سنگ جلوی پای تولیدکنندگان در کشور بیندازیم.