رکود بازار لوازم بهداشتی هم، چهارساله شد

محمد فرهمند زاد رییس اتحادیه لوازم بهداشتی ساختمانی در خصوص وضعیت بازار لوازم بهداشتی ساختمانی اظهار کرد: رکود حاکم بر بازار لوازم بهداشتی ساختمانی، متاثر از کسادی چهارساله ساخت و ساز در کشور است.

وی ادامه داد: نوسانات بازار ارز و تحریم های اقتصادی تاثیر مستقیمی بر روند خرید مواد اولیه توسط تولیدکنندگان داشته به همین سبب، قیمت تمام شده تولیدات داخلی افزایش خواهد یافت.

فرهمند زاد، با اشاره به اینکه، شدت رکود حاکم بر بازار از سال 92 افزایش یافته تصریح کرد: تعدادی از تولیدکنندگان در بخش شیرآلات، کالاهایشان از استاندارد های لازم برخوردار بوده و بازارهای هدف این افراد، کشور های حوزه خلیج فارس است.

وی بیان کرد: نوسانات بازار ارز، بالا بودن هزینه های جاری تولید، مالیات و بیمه افزایش هزینه های تولید دربرداشته و موجب شده،  تولیدات داخلی، شرایط لازم برای رقابت با نمونه های خارجی را نداشته باشند.

رییس اتحادیه لوازم بهداشتی ساختمانی، با اشاره به مشکل مالیات که این روزها بخش زیادی از اصناف کشور با آن دست و پنجه نرم می کنند تشریح کرد: مطالبات سازمان امور مالیاتی که توسط ممیزی ها دریافت می شود عمدتا براساس سلایق، اقدام به دریافت مالیات می کنند در حالیکه روند مالیات دهی افراد طبق وضعیت کسب درآمد افراد باشد.