هزینه‌تراشی وزارت نفت با سود روزانه 1/5 میلیاردی برای دلالان

حسینعلی حاجی دلیگانی نماینده شاهین‌شهر، با اشاره به طرح برندینگ که در دستور کار وزارت نفت قرار دارد، گفت: درحال حاضر شرکت ملی پخش فرآورده‌های نفتی در استان‌ها، سوخت را مستقیم به جایگاه‌ها می‌رسانند اما با تصمیم وزارت نفت قرار است شرکت‌هایی که عمدتاً افراد دست‌اندرکار آن بازنشستگان و مدیران وزارت نفت هستند، این کار را برعهده بگیرند.
وی از تشکیل و رواج شرکت‌های واسطه‌ای تحت عنوان برندینگ خبر داد و افزود: براساس این تصمیم برخی مدیران وزارت نفت شرکت‌های واسطه‌ای تشکیل می‌دهند و سوخت را از دولت و شرکت ملی پخش می‌گیرند و به جایگاه‌ها می‌رسانند.
عضو کمیسیون برنامه، بودجه و محاسبات مجلس با تأکید بر اینکه هیچ نیازی به تشکیل این شرکت‌ها نیست، افزود: با اجرایی شدن این تصمیم به ازای هر لیتر سوخت 10 تومان هزینه اضافه‌تر بر دوش دولت گذاشته می‌شود.
حاجی دلیگانی افزود: در حال حاضر متوسط مصرف روزانه بنزین در کشور حدود 70 میلیون لیتر است و اگر سوخت‌های دیگر مثل گازوئیل، نفت سفید را هم حساب کنیم، روزانه حدود 150 میلیون لیتر سوخت در کشور مصرف می‌شود که با اجرای طرح مذکور، هزینه جدید برای دولت ایجاد می‌شود و شرکت‌های واسطه‌ای سود سرشار از بیت‌المال می‌برند.
حاجی‌ دلیگانی افزود: تصمیم‌گیری در این زمینه از اختیارات وزیر نفت نیست و این اقدام به ضرر منافع کشور است.