سیدعلیرضا شجاعی اظهار داشت: سازمان بازرگانی استان تهران پس از بررسی بازار و شناسایی شرکتهایی که اقدام به افزایش قیمت کرده بودند به نمایندگی از سازمان حمایت مصرفکنندگان و تولیدکنندگان در نامههای جداگانهای به ۱۰۶ شرکت اولتیماتوم داد، که ۴۸ ساعت فرصت دارند تا قیمتهای درجشده بر روی کالاهای خود را به قیمتهای گذشته بازگردانند و در غیر این صورت به تعزیرات حکومتی معرفی و با انها برخورد قانونی لازم خواهد شد.

به گزارش مهر، وی در ادامه خاطرنشان کرد: سازمان حمایت مصرف‌کنندگان و تولیدکنندگان ضمن رصد و پیگیری قیمت‌ها در تمام مراحل تولید تا مصرف، از هرگونه اخلال در بازار جلوگیری خواهد کرد، تا مصرف‌کننده در انتهای خط نظام تولید - توزیع با خیالی آسوده به امر خرید بپردازد.

سخنگوی وزارت بازرگانی با تاکید بر اینکه با مجموعه‌هایی که بخواهند به بهانه هدفمند کردن یارانه‌ها اقدام به افزایش غیرمنطقی قیمت‌ها کنند به شدت برخورد خواهد شد، افزود: هم‌اکنون که آزادسازی قیمت حامل‌های انرژی صورت نگرفته دلیلی برای افزایش نرخ کالا ها وجود ندارد. هر چند پس از آن نیز بدون ارائه مدارک و مستندات، تغییر قیمت‌ها پذیرفته نیست.

شجاعی ادامه داد: بر همین اساس وزارت بازرگانی با همکاری وزارت دادگستری و سازمان تعزیرات حکومتی اجازه هیچگونه افزایش قیمت و اجحاف به حقوق مصرف‌کنند گان را نخواهد داد.

به گفته وی، پس از بررسی‌های به عمل‌آمده ۱۰۶ شرکت که بعضا دارای برند نیز هستند نسبت به افزایش قیمت کالاهای خود اقدام کرده‌اند که با توجه به نامه سازمان بازرگانی استان تهران، تنها دو روز فرصت دارند که قیمت کالاهای خود را به روال گذشته بازگردانند در غیر این صورت به سازمان تعزیرات حکومتی معرفی خواهند شد.