ارزیابی مردم از گزارش بانک مرکزی درباره رونق بازار مسکن

با توجه به افزایش معاملات مسکن، در حال حاضر این سوال مطرح است که آیا افزایش معاملات مسکن، از رونق مسکن خبر می‌دهد؟ آیا جامعه نیز این تحرکات را در بازار حس می‌کند؟
کاربران خبر‌آن‌لاین درباره گزارش بانک مرکزی، این گونه واکنش نشان داده‌اند: با این فرمونی که یه عده فرصت‌طلب دست گرفتن و قیمتها رو بالا میبرن دوباره شکاف بین قیمتها و قدرت خرید ایجاد میشه که رکودی سنگین‌تر از قبل بازار مسکن رو به زودی بگیره و دیگه نشه کاریش کرد. البته برای کسی مهم نیست که اگر بود با سازوکاری جلوی این روند رو می‌گرفتن
- بازار مسکن از دو طرف عرضه و تقاضا تشکیل شده که در چهار سال گذشته به دلیل ناتوانی مالی طرف تقاضا بازار راکد و قیمت‌ها رو به کاهش بود اکنون به خاطر هیجانات کاذب ناشی از بودجه 97 می توان گفت در توان مالی طرف تقاضا که تغییری رخ نداده است که بتواند در بازار رونقی ایجاد کند بنابراین معاملات صورت گرفته تنها بین دلالهای نوپا و سوداگران تازه‌کار هست که آن هم با گذشت زمان و برگشت رکود مجدد مجبور خواهند شد با قیمتی زیر قیمت خریدشان بفروشند
- ما که پولمون به خرید نمیرسه ولی پایان این ماه قرارداد اجاره‌مون تموم میشه و صاحبخانه عزیز گفته 800 هزار تومان ناقابل باید بزاری روی اجاره‌ت. پول پیش هم قبول نمیکنه چون بانکها سود نمیدن. بقول یکی از بنگاه های معاملات املاک صاحبخونه‌ها پول مرغ و گوشت و همه چیو میخوان از مستاجر بگیرن. این است وضعیت ما
- بله رونق داشته
- فقط در سایت‌ها و خبرگزاری‌ها خبر رونق بوده و قیمتها حدود ۳۰درصد بود ولی در واقعیت رونقی نبوده.حتی مشاورین املاک بر خلاف همیشه میگن رونقی نیست.
- مدتهاست که مراکز مختلف خبری مثل خبرگزاری‌ها و سایت‌های داخلی هرچند مدت یکبار خبری درباره رونق و شکوفایی بازار مسکن می‌زنند ولی همیشه نتایج آن بر عکس تحولات واقعی است یعنی واقعا کسی نیست که یک خبر درست و حسابی از روند تحولات مسکن بده.
- قدرت خرید مردم مگه بالا رفته که کسی بتونه خونه بخره؟
- رونق یعنی چی؟ یعنی گرونی مسکن؟ بله آپارتمان تهران گران شده است.
- همه چی آرومه من چقدر خوشبختم...منظورتون اینه نه؟
- تو شهر من تبریز که بنگاهی‌ها به گفته خودشون مگس میپرونن و تقاضایی برای مسکن نیست. این بحث رونق و گرانی و ... را بساز بفروشها به راه انداختند 4 ساله هی میگن بعد از عید بعد از انتخابات مجلس شورای شهر ریاست جمهوری مسکن گران میشه.
- رونق بیشتر در قیمت بوده تا خرید و فروش برخی مناطق حتی در یک هفته افزایش یک میلیونی در هر متر مربع داشتند.
- رونقی در کار نیست فضاسازی و جوی هست که بوجود اومده و قیمت‌ها رو هرکس هرجور دلش میخواد برده بالا هیچ نهادی هم نیست بگه چرا.. رکود تورمی گریبان مسکن رو گرفته و مدتی دیگه با توجه به افزایش قیمت بیش از قدرت خرید باز هم رکود عمیق‌تر خواهد شد. 
- رونق مسکن یعنی اینکه مسکن از سفته بازی خارج بشه. وقتی اجاره‌ها هر سال بالا می‌ره و اونهم با عددهای غیرمنطقی یعنی مسکن در رکود و این بازار بیمار است.
- من قصد خرید مسکن داشتم که با افزایش بی‌دلیل و غیرمنطقی فروشنده‌ها در چندماه اخیر منصرف شدم. لطفا اسیر جو موجود نشید و جیب دلال‌هارو بیش از این پر نکنید. با قیمتهای الان منطقی در خرید نیست.به دلیل اینکه با افزایش بی‌رویه و کاذب قیمتها مجددا رکودی عمیق پشت این خرید و فروش‌ها بوجود خواهد آمد و در بلند مدت و حتی میان مدت با این خط تغییرات قیمت این چند ماهه صرفه اقتصادی در خرید ملک وجود نخواهد داشت.
- گرونی آره حسابی رونق گرفته
- گرون شدن مسکن و اجاره بها رو رونق فرض می‌کنید؟؟؟؟ اگه رونقی هم باشه فقط برای خانه دارهاست که پول اجاره می‌گیرند نه اونایی که خونه ندارند.
- عملا رونقی در کار نیست. واحدهای بسیاری توسط دلالان و بنگاهی‌ها از افراد پول لازم و فروشنده خریداری شده و در حرکتی هماهنگ، با قیمتی بسیار غیر واقعی و بالاتر برای فروش گذاشته میشه. همش هم از این دم میزنند که بشتابید تا گران نشده. واحد کناری بنده به قیمت متری 6 تومن توسط دلال خریداری شده و فردای اون روز با قیمت 7 و نیم ارائه شد. نه. گرونی به معنای رونق نیست. همچنان کساد ولی گرون‌تر.
- آره اینقد اوضاع خوبه که من پنج تا خونه خریدم تو این یه ماه.همه بالای پارک وی.
- کو؟
-گران‌تر شدن مسکن را، بله
- داریم کم کم احساس میکنیم
- من دو ساله قصد خرید دارم. امسال قدرت خریدم خیلی کمتر از سال گذشته شده . حالا قیمتها را دو برابر هم بکنند. وقتی نشه خرید یعنی رکود سنگین‌تر