"طلا" درخشان‌تر شد

 در حالی که پس از افزایش قابل توجه ارزش دلار در هفته گذشته، امروز دلار با کاهش مواجه بوده، قیمت طلا در معاملات نخستین روز هفته با افزایش مواجه بود. در عین حال سرمایه گذاران در انتظار آمارهای نرخ تورم آمریکا در اواخر این هفته هستند تا سرنخ هایی از زمان افزایش بیشتر نرخ بهره به دست بیاورند.

بر اساس این گزارش، قیمت هر اونس طلا امروز با 0.6 درصد افزایش به 1323 دلار و 68 سنت رسید. هفته گذشته قیمت فلز زرد برای دومین هفته متوالی کاهش داشت و افت 1.2 درصدی را پشت سر گذاشت.

قیمت طلای آمریکا برای تحویل در ماه آوریل نیز امروز با 0.8 درصد افزایش به 1326 دلار و 30 سنت رسید.

جوردن الیسئو، تحلیلگرر موسسه ای بی سی بولیون در این باره گفت: «در طی 24 ساعت گذشته، قیمت طلا اندکی افزایش یافته که ناشی از افت ارزش دلار بوده است.»

شاخص دلار، در برابر سبد 6 ارز معتبر جهانی، امروز با 0.34 درصد کاهش به 90.137 رسید.

هفته گذشته و به دلیل نوسانات در بازارهای مالی که موجب کوچ بخشی از سرمایه ها به بازارهای امن شد، شاخص دلار رشدی 1.4 درصدی داشت. تضعیف دلار موجب ارزان تر شدن کالاهای ارزش گذاری شده به دلار از جمله طلا برای دارندگان ارزهای غیردلاری می شود و تقویت تقاضا را به دنبال خواهد داشت.

آمارهای قیمت مصرف کننده در آمریکا که روز چهارشنبه منتشر خواهد شد، احتمالا سیگنال های روشنی در خصوص روند نرخ تورم در این کشور و تعداد نوبت های افزایش نرخ بهره در آمریکا به دست خواهد داد.نگرانی ها از افزایش نرخ تورم در طی هفته گذشته موجب آشفتگی در بازارهای بورس جهان شده بود.