شیرینی شب عید گران می‌شود؟

علی بهره‌مند، اظهار کرد: وضعیت تولید انواع شیرینی در شرایط کنونی بسیار مناسب است و همه تولیدکنندگان و عرضه کنندگان در واحدهای صنفی مشغول تولید و تامین نیاز بازار شب عید هستند که از بیستم اسفندماه بازار شیرینی و قنادی‌ها داغ‌تر شده و به اوج خود می‌رسد.

وی افزود: هیچ مشکلی برای تولید و عرضه شیرینی مورد نیاز شب عید مردم وجود ندارد و براساس مصوبات ستاد تنظیم بازار افزایش قیمت نیز نخواهیم داشت، البته هزینه تولید شیرینی افزایش بسیاری داشته است، چرا که قیمت مواد اولیه مانند تخم مرغ، نارگیل، پودر کاکائو و غیره افزایش قابل توجهی یافته است، اما به همکاران توصیه کرده‌ایم تا بعد از ایام عید قیمت محصولات خود را افزایش دهند.

رییس اتحادیه دارندگان قنادی، شیرینی فروشی و کافه قنادی گفت: اخرین تغییر قیمت شیرینی مربوط به تیرماه امسال بود که حدود ۲۰ درصد افزایش نرخ اعمال شد، چرا که از سال ۱۳۹۳ تا تیرماه امسال با وجود افزایش هزینه‌های تولید، قیمت شیرینی افزایش نیافته بود و در واقع افزایش نرخی که صورت گرفت مربوط به این سه سال بود.

بهره‌مند در خصوص قیمت انواع شیرینی مورد نیاز شب عید اظهار کرد: با توجه به این‌که هر کیلوگرم شیرینی شب عید برای ماندگاری بیشتر ممکن است مواد و متریال گوناگونی در آن استفاده شود قیمت مصوبی برای شیرینی شب عید وجود ندارد، اما بازرسان اتحادیه نظارت می‌کنند و براساس تخصصی که دارند هر واحد صنفی مرتکب تخلف یا گرانفروشی شود با آن برخورد می‌کنند.

وی تصریح کرد: مردم می‌توانند در صورت مشاهده تخلف یا گرانفروشی با اتحادیه دارندگان قنادی، شیرینی فروشی و کافه قنادی یا سامانه ۱۲۴ تماس بگیرند که در این صورت به سرعت به کار آنها رسیدگی می‌شود و اگر شکایتی به اتحادیه شود کمیسیون فنی مورد نظر ۲۴ ساعته پرونده مورد نظر را تشکیل و نتایج پیگیری و رسیدگی آن را به اطلاع مردم به عنوان شاکی می‌رساند.