نقشه شوم آمریکایی ها درباره ایران و عراق

علی اکبر ولایتی مشاور رهبر انقلاب در امور بین الملل، امروز در حاشیه دیدارش با شیوخ و سران عشایر عراق، در جمع خبرنگاران با اشاره به محورهای این دیدار اظهار داشت: در گفتگوهای خود راجع به مشترکات بین ایران و عراق و همکاری های دو کشور در جهت اهداف مشترک و کمک هایی که ایران به دولت و ملت عراق برای مبارزه با داعش و جلوگیری از تجزیه عراق داشته صحبت کردیم و سران عشایر عراق، مراتب امتنان و سپاسگزاری خود را اعلام کردند.

وی افزود: هر دو طرف تاکید کردیم که هیچ دو ملتی مانند ایران و عراق اینقدر به یکدیگر نزدیک نیستند و مشترکات میان دو کشور بسیار زیاد است.

ولایتی تصریح کرد: با وجود هشت سال جنگی که صدام با کمک اجانب، آمریکایی ها، صهیونیست ها و ارتجاع منطقه علیه هر دو ملت ایران و عراق تحمیل کرد، میان دو ملت ایران و عراق هیچ خصومتی وجود ندارد. 

وی در همین باره اضافه کرد: در زمان اربعین حسینی، میلیونها ایرانی به عراق سفر می کنند و مورد احترام و استقبال ملت عراق قرار می گیرند و بالعکس، مردم عراق هم به قم و مشهد مشرف می شوند و هیچ احساس بیگانگی در کشورمان نمی کنند. این سرمایه بزرگی است که هر دو کشور باید از آن دفاع کنند.

ولایتی ادامه داد: آمریکایی ها در پی این هستند که میان دو کشور ایران و عراق اختلافات تصنعی ایجاد کنند که در این زمینه موفق نخواهند شد.

وی در پاسخ به سوالی مبنی بر اینکه پس از سفر شما به عراق، یکی از اعضای کمیته سیاست خارجی از میانجی گری عراق میان ایران و آمریکا سخن گفت، آیا این موضوع جایگاهی دارد گفت: به هیچ وجه؛ اصلا این موضوع مطرح نشد و جایگاهی هم ندارد.

مشاور رهبری در امور بین الملل تصریح کرد: جمهوری اسلامی می داند که آمریکا در پی نفوذ پنهان و خاموش در عراق است و ملت و دولت عراق هم با این نفوذ مخالف است و طبیعتا همکاری های دو کشور(ایران و عراق) در سیاست های منطقه ای هر روز تقویت خواهد شد.