به گزارش فارس: اصغر رمضانی با بیان اینکه بیش از ۶۰ تا ۷۰ درصد آلایندهها را در پالایشگاهها کاهش دادهایم، اضافه کرد: همه طرحهای بهینهسازی ما در صنعت پالایش طرحهای محیط زیستی است تا کیفیت محصول ما یورو ۴ و یورو ۵ شده و سوزاندن گاز در فلر نیز کمتر شود.
وی اضافه کرد: در این طرح‌ها سولفور، بنزن و دیگر آلاینده‌های فرآورده‌هایی مانند نفت گاز و بنزین گرفته می‌شود.
مدیر ایمنی، بهداشت و محیط زیست شرکت پالایش و پخش فرآورده‌های نفتی اضافه کرد: در حال حاضر در پالایشگاه تهران ۶ یا ۷ فلر اصلا کار نمی‌کنند اما به دلیل ایمنی مشعل آنها را روشن نگه داشته‌ایم.

*پایان ۹۱، پایان بنزین و نفت‌گاز غیر استاندارد

وی تصریح کرد: تا انتهای سال ۹۱ امیدواریم که بنزین کمتر از استاندارد یورو ۴ به مردم ارائه نکنیم چرا که اکثر پروژه‌های بهینه‌سازی ما تا انتهای ۹۱ وارد مدار می‌شود.
رمضانی با اشاره به برنامه‌ریزی صنایع خودرویی برای ارتقای استاندارد افزود: ما نیز از سال ۸۵ برای ارتقا استانداردها برنامه‌ریزی کرده‌ایم که به تدریج در حال عملیاتی شدن است.
وی تاکید کرد: ما مطابق با خودروهایی که با استاندارد یورو ۴ و یورو ۵ تولید می‌شود، سوخت یورو ۴ و یورو ۵ در اختیار آنها قرار خواهیم داد.
مدیر HSE شرکت پالایش و پخش فرآوردههای نفتی با بیان اینکه در همه پالایشگاهها پروژههای بهینهسازی جریان دارد تا تولیدات آنها به استاندارد یورو ۴ و ۵ برسد، گفت: امیدواریم تا پایان ۹۱ بنزین با استاندارد کمتر از یورو ۴ در پالایشگاههای کشور تولید ن