نوسان قیمت مرغ در راه است

محمد یوسفی رئیس انجمن پرورش دهندگان مرغ گوشتی با اشاره به دلایل افت قیمت مرغ در روزهای اخیر، اظهار کرد: کاهش تقاضا، قدرت خرید مردم و افزایش تولید دلیل اصلی روند نزولی قیمت مرغ در بازار به شمار می‌رود.

وی افزود: در 2 ماه گذشته تمامی مرغداران اقدام به جوجه‌ریزی واحدهای خود کردند که عرضه یکباره مرغ‌های تولیدی به بازار دلیل اصلی افت قیمت به شمار می‌رود.

یوسفی ادامه داد: با توجه به آنکه شرکت پشتیبانی امور دام براساس مصوبه ستاد تنظیم بازار اقدام به خریداری مرغ از مرغداران می‌کنند، تولیدکنندگان از عرضه مرغ به پشتیبانی امور دام به دلیل نبود صرفه اقتصادی امتناع می‌کنند.

این مقام مسئول نرخ هر کیلو مرغ زنده درب مرغداری را 5 هزار، میدان بهمن 6 هزار و 400 و غرفه‌های میادین میوه و تره بار 7 هزار و 100 تومان اعلام کرد.

به گفته وی؛ قیمت مرغ از 20 اسفند دستخوش تغییر و تحولاتی در بازار قرار خواهد گرفت، اما معلوم نیست که چقدر میزان آن افزایش می‌یابد.

رئیس انجمن پرورش دهندگان مرغ گوشتی با انتقاد از نوسان نرخ نهاده‌ها در بازار، تصریح کرد: افزایش قیمت زیاد در زمینه نهاده‌های دامی ناشی از نوسان قیمت جهانی در بازار اتفاق افتاده است به طوریکه نرخ نهاده‌های دامی در 6ماه گذشته 25 تا 30 درصدی در بازار روبه‌رو شد.

وی نرخ هر کیلو کنجاله سویا تحویل درب مرغداری را 2 هزار و 200 و ذرت را هزار و 100 تومان اعلام کرد.