معاون وزیر راه: مسکن مهر قابل نقد نیست

حبیب‌الله طاهرخانی ظهر امروز در مراسم آغاز عملیات اجرایی چند طرح‌ در شهر جدید عالیشهر بوشهر اظهار داشت: در راستای تدبیر برای اسکان جمعیت شهرهای بزرگ، ایجاد شهرهای جدید از اواسط دهه 60 آغاز شد.

وی افزود: از جمله مزایای شکل‌گیری این شهرها، ممانعت از حاشیه‌نشینی بوده است هر چند در طراحی و ساخت آنها مشکلات و در مواقعی چالش‌هایی نیز وجود داشته است.

مدیرعامل شرکت عمران شهرهای جدید تصریح کرد: مهمترین مشکل شهرهای جدید، کم‌توجهی به توسعه زیرساخت‌ها بوده که با تعامل خوبی که بین مسئولان وجود دارد بخشی از این مشکلات حل شده است که به خوبی در شهر عالیشهر دیده می‌شود.

طاهرخانی با اشاره به ظرفیت مناسب شهر عالیشهر برای اسکان، بیان کرد: به دلیل شرایط خاص شهر بوشهر که با کمبود شدید زمین همراه است شاهد هستیم که 4 هزار واحد مسکن مهر در این شهر ساخته شده و امروز شاهد اتمام این پروژه‌ها در این شهر هستیم.

معاون وزیر راه و شهرسازی ادامه داد: البته با وجود اتمام کار ساخت و ساز مسکن مهر در شهر عالیشهر، مردم به دلیل کمبودهایی که در زمینه زیرساخت‌ها در این شهر مشهود است، ناراحت هستند که نیاز است کمبودها در این بخش جبران شود.

وی با اعلام این که دولت تدبیر و امید استاندارسازی را در کنار کیفی‌سازی هم‌زمان دیده است، گفت: مسکن مهر غیرقابل نقد است و اگر هم نقدی وجود دارد بر کمبودهایی است که در عرصه زیربناها و زیرساخت‌ها دیده می‌شود.

مدیرعامل شرکت عمران شهرهای جدید عنوان کرد: نگاه مسئولان استان بوشهر به اجرای پروژه‌ها در وقت مقرر قابل تقدیر است و در مسکن مهر نیز مشاهده می‌کنیم که به موقع تکمیل و به بهره‌برداری رسیده است.

وی با اشاره به استراتژی‌های وزارت‌خانه متبوعش، بیان کرد: ایجاد پیوست‌های فرهنگی و اجتماعی برای پروژه‌ها در کنار قراردادن فعالیت‌های پایه‌ای و زیرساختی در ساخت مسکن در شهر‌های جدید به خوبی دیده می‌شود.