عرضه نوروزی کالاهای اساسی با نرخ مصوب

شاهرخ رمضان نژاد با بیان این که ارایه خدمات وزارت جهاد کشاورزی به مردم در همه ایام سال بدون وقفه ادامه دارد،اظهار داشت: مجموعه سازمان‌های وابسته به وزرات جهاد کشاورزی در ایام نوروز 1397 فعال بوده و به مردم خدمات رسانی می کنند.

وی با اشاره به این که همچون سه سال گذشته ستاد خبری در وزارت جهاد کشاورزی و سازمان های تابعه در نوروز 1397 نیز تشکیل خواهد شد،تصریح کرد: کالاهای اساسی همچون گوشت مرغ،تخم مرغ و گوشت قرمز، برنج،شکر و روغن و همچنین میوه شب عید توسط شرکت ها و سازمان های وابسته به وزارت جهاد کشاورزی تدارک و تامین شده و با نظارت بر نحوه توزیع این کالاهای پرمصرف مردم در ایام تعطیلات نوروز در سراسر کشور نسبت به تنظیم بازار کالاهای اساسی اقدام می شود.

رمضان نژاد با بیان این که کارشناسان سازمان حفظ نباتات نیز در ایام تعطیلات نوروز با پایش آفات گیاهی بر روند سلامت تولیدات زراعی و باغی نظارت دارند،اظهار داشت: مشارکت مردمی در همه امور بخش کشاورزی که ماهیتی اجتماعی – اقتصادی دارد،ضروری است بر این اساس وزارت جهاد کشاورزی به منظور تسهیل و بهره گیری از این مشارکت ها، نسبت به راه اندازی سامانه های ارتباطی برخط اقدام کرده است.

وی گفت: وزارت جهاد کشاورزی در زمینه های حفاظت از منابع طبیعی، آتش سوزی جنگل ها و مراتع، قاچاق چوب، تخریب و تصرف اراضی ملی، حفاظت از اراضی کشاورزی، عرضه فرآورده های خام دامیِ خارج از شبکه دامپزشکی، کشتار غیرمجاز و ... در ایام تعطیلات نوروز از طریق ستادهای خبری مستقر در مجموعه وزارت جهاد کشاورزی در سطح کشور و همچنین سامانه های ارتباطی برخط به صورت شبانه روزی آماده دریافت گزارش های مردمی و پاسخگویی به شهروندان است.

رئیس مرکز روابط عمومی و اطلاع رسانی وزارت جهاد کشاورزی با اشاره به این که در ایام تعطیلات نوروز، حضور مردم در عرصه های طبیعی افزایش می یابد،از شهروندان درخواست کرد تا برای حفظ منابع طبیعی نهایت همکاری و همیاری را بکار گیرند و در صورت بروز حوادث احتمالی،هرگونه آتش سوزی، تخریب، تصرف اراضی ملی و قاچاق چوب را از طریق سامانه 1504 اطلاع دهند.

رمضان نژاد تصریح کرد:به منظور حفظ سلامت مردم در ایام نوروز، سامانه 1512 سازمان دامپزشکی آماده دریافت و پیگیری گزارش شهروندان در زمینه هرگونه عرضه فرآورده های خام دامیِ خارج از شبکه دامپزشکی، کشتار غیرمجاز و ...است.

وی خاطرنشان کرد:سامانه 131 سازمان امور اراضی نیز در ایام تعطیلات نوروز 1397 آماده دریافت گزارش های مردمی درباره تغییر کاربری اراضی زراعی و باغ ها،تصرفات غیرمجاز و زمین خواری است.

رمضان نژاد یادآور شد:از طریق سامانه ارتباطی 1559 باشگاه کشاورزان نیز خدماتی نظیر اطلاعات هواشناسی،خدمات فنی و مشاوره ای در امور زراعی و باغی،خدمات پس از فروش نهاده ها به بهره برداران عضو این باشگاه ارایه می شود.

رئیس مرکز روابط عمومی و اطلاع رسانی وزارت جهاد کشاورزی خاطرنشان کرد:مردم می توانند هرگونه پیشنهاد و انتقاد درباره مسئولیت ها و فعالیت های حوزه وزارت جهاد کشاورزی را به سامانه پیامکی 30008136 گزارش دهند.