سرویس اقتصادی افکار نیوز- در حالی با عزل نا بهمگام و شتابزده نظام الدین برزه گری ، رئیس سابق سازمان استاندارد ، مهدی خورشیدی بجای وی منصوب شد که بررسی علت این برکناری بسیار در خور توجه است.

به گزارش خبرنگار افکار نیوز، بر اساس قانونی که در خرداد سال ۸۸ در مجلس شورای اسلامی تصویب شد نیروی انتظامی موظف است بر اساس ماده ۳ این قانون فقط خودروهایی را شماره گذاری کند که موفق به اخذ تأییدیه سازمان استاندارد و تحقیقات صنعتی ایران شده است.

در این حال برزه گری، رئیس سازمان استاندارد به دفعات از عدم تایید استاندارد پراید خبر داده بود. به گفته وی، با بررسی کارشناسان این سازمان بیشتر خودروهای سواری به جز پراید ۱۴۱ موفق شدند تأییدیه استاندارد را دریافت کنند.
همچنین ناجا نیز از شماره گذاری گذاری خودرو پراید ۱۳۲ از شهریور ماه امسال خودداری کرد.

در این شرایط مقرر شده بود استاندارد خودرو پراید تا اول مهر ماه بررسی شود که متاسفانه بعد از گذشت سه ماه این مهلت تا مهر۹۱ تمدید شد تا پراید همچنان ازقوانین ۸۵ گانه استاندارد مستثنا شود.

به گفته نادر قاضی پور، نماینده مردم ارومیه، برزه گری، ریاست قبلی سازمان استاندارد هیچ مشکل مالی و اخلاقی نداشته است. به طوریکه حتی پسر وی به عنوان یک کارگر ساده در شهر دیگری مشغول فعالیت است.

این عضو عضو کمیسیون صنایع و معادن مجلس تاکید کرد : بر کناری رئیس قبلی سازمان استاندارد تنها به دلیل اعتراض کردن به رعایت نکردن استاندارد در ساخت اتومبیل پراید بود.