به گزارش افکارنیوز،مجيد خليليخشنود در گفتوگو با ايسنا، درباره ابراز نگراني مسئولان سازمان حمايت مصرفكنندگان و توليدكنندگان نسبت به" آشفتگي بازار سيبزميني، پياز، گوجه فرنگي و حبوبات كه امکان کاهش يا متعادل كردن قيمت اين محصولات ميسر نيست" ، تصريح كرد: اين محصولات مازاد نياز كشور بوده است و در توليدشان هيچگونه كسري و كمبودي وجود ندارد.

وی درباره این‌که گوجه‌فرنگی در میادین میوه و تره‌بار کیلویی هزار و ۸۰۰ تومان و در مغازه‌های سطح شهر کیلویی دو هزار و ۵۰۰ تومان فروخته می‌شود، گفت: مصرف‌کننده گران می‌خورد تقصیر ما نیست؛ کشاورزان ارزان می‌فروشند.

خلیلی‌خشنود با اشاره به توزیع گوجه‌فرنگی‌های جنوب کشور، اظهار کرد: جای سوال است محصولی که از کشاورز زیر ۶۰۰ تومان خریداری می‌شود چگونه در بازار مصرف کیلویی دو تا سه هزار تومان عرضه می‌گردد.

معاون وزیر جهاد کشاورزی تصریح کرد: ‌وزارت صنعت، معدن و تجارت متولی تنظیم بازار است و باید پاسخگو باشد.

وی خاطرنشان کرد: طبق طرح انتزاع قرار بود وظایف تنظیم بازار محصولات کشاورزی به وزارت جهاد کشاورزی واگذار شود که این طرح در مجلس سه ماه مسکوت ماند.

به گفته وزارت جهاد کشاورزی از نیمه آذر ماه قیمت گوجه فرنگی با برداشت گوجه‌فرنگی چابهار و عرضه آن در بازار قیمتش شکسته و ارزان شده و گرانی آن را باید مسئولان تنظیم بازار پاسخگو باشند. اما آنچه مهم است اینکه مصرف‌کنندگان همچنان این محصول را گران تهیه می‌کنند و منتظر ارزانی هستند.

البته زمستان هر سال مصرفكنندگان با كاهش عرضهي گوجهفرنگي و افزايش شديد قيمت آن مواجه ميشوند كه امسال اين افزايش قيمت زودتر از فصل زمستان در بازار حاكم شد و وعدههاي اين هفته و آن هفته مسئولان هنوز به ثمر ننشسته است و قيمت اين محصول حدود ۹ برابر قيمت عرضهي تابستاني آن شده است؛ البته اين محصول از سوي مسوولان امر لوكس محسوب ميشود و ضرورتي ندارد مصرفكنندگان آن را با قيمت بالا بخرند!