به گزارش فارس به نقل از فرانس پرس خوزه گرازیانو تاکید کرد هیچ روش و فرمول ساده ای برای مقابله با گرسنگی و سوء تغذیه در جهان وجود ندارد . پیش بینی من این است که قیمت مواد غذایی و محصولات کشاورزی در سال ۲۰۱۲ میلادی تا حدی کاهش خواهد یافت ولی نوسان قیمتها تا پایان امسال به شدت وجود خواهد داشت .
فائو در گزارش ماه نوامبر خود هشدار داد علی رغم کاهش قیمت مواد غذایی در ماه اکتبر نوسان قیمت این کالاها امنیت غذایی جهان را در سال ۲۰۱۲ نیز تهدید خواهد کرد.
بر اساس این گزارش گرازیانو در نخستین کنفرانس خبری خود افزود تنشهای اجتماعی و سیاسی در خاور میانه و آفریقا تاثیر منفی زیادی بر بازار مواد غذایی و محصولات کشاورزی خواهد داشت. ادامه تنشهای سیاسی در یمن بحرین و سوریه به پیچیدگی وضعیت بازار مواد غذایی جهان خواهد افزود.
گرازیانو در انتخابات ژوئن ۲۰۱۱ به پیروزی رسید و جانشین ژاک دیوفی شد که ۱۷ سال ریاست فائو را در اختیار داشت. گرازیانوی ۶۱ ساله نخستین فرد از آمریکای لاتین است که ریاست فائو را در اختیار گرفته است. وی قول داد مقابله با گرسنگی و سوء تغدیه در آفریقا را مهمترین اولویت خود قرار دهد.
کشورهای آفریقایی شامل سومالی جیبوتی اتیوپی و کنیا با بی سابقه ترین خشکسالی در نیم قرن اخیر روبرو هستند.
بر اساس آمارهای سازمان ملل بیش از ۱۳ میلیون نفر در این کشورها به کمکهای فوری نیاز دارند. وی افزود برای کمک به مردم آفریقا هیچ زمانی برای از دست دادن نداریم.
وی که پیش از این وزیر کشاورزی و امنیت غذایی برزیل بوده است توانسته است با اجرای برنامه های خاص و ویژه بیش از ۲۴ میلیون نفر از مردم برزیل را از فقر مطلق اقتصادی نجات دهد .