نمایش آثار هنرمندان معروف ایرانی در فرودگاه امام(ره)

شهرام‌ آدم‌نژاد مدیرعامل شرکت شهر فرودگاهی امام خمینی(ره)، ‌در تشریح آخرین وضعیت ترمینال سلام این فرودگاه بیان کرد: در حال حاضر به دلیل تردد بالای مسافران، بیش از ظرفیت واقعی ترمینال یک فرودگاه امام(ره) از آن استفاده شده و به همین دلیل امکان سرویس‌دهی مناسب به لحاظ زیرساختی در آن بسیار مشکل است.

آدم‌نژاد‌ با بیان اینکه هم‌اکنون حدود ۱۰ میلیون نفر به طور سالیانه از ترمینال یک فرودگاه امام خمینی (ره) استفاده می‌کنند، گفت: اکنون پروژه ترمینال سلام با ویژگی‌های منحصر به فردی در مساحتی حدود ۵۰ هزار متر مربع در حال تکمیل و اتمام است.

وی ادامه داد: با همکاری وزیر‌ راه و شهرسازی قرار است ضمن دعوت از همه اساتید و هنرمندان معروف کشور از اثرات هنری این افراد در فضای داخلی ترمینال سلام استفاده شود.

مدیرعامل شرکت شهر فرودگاهی امام خمینی (ره) با بیان اینکه‌ فضای ترمینال باید به گونه‌ای باشد تا به مسافران آرامش دهد، گفت: قطعا این فضا باید برای افراد جذاب و آرامش‌بخش باشد که تلاش داریم با استفاده از معماری خاص ایرانی – اسلامی آن را محقق سازیم.

آدم‌نژاد بحث استفاده از سیستم‌های هوشمند را ویژگی بارز دیگر ترمینال سلام دانست و گفت: سعی داریم تا این ترمینال از ویژگی‌های یک ترمینال هوشمند برخوردار بوده و عملیات اجرایی آن در تابستان سال جاری پایان و به بهره‌برداری برسد.

مدیرعامل شرکت شهر فرودگاهی امام خمینی (ره) درخصوص ‌اجرای پروژه ترمینال ایرانشهر، بیان کرد: ترمینال ایرانشهر یک ابر پروژه بوده و قرار است با سرمایه‌گذاری بخش خصوصی به بزرگترین پروژه فرودگاهی کشور تبدیل شود.

وی‌ اضافه کرد: با توجه به طرح موجود فضای این ترمینال نزدیک به ۴۰۰ هزار متر مربع خواهد بود‌ در این راستا تصمیم داشتیم پیش از آغاز هر اقدامی ایده کلی را به فراخوان گذاشته و شرایط را برای ارائه ایده و فکر همه افراد در ساخت این ترمینال فراهم کنیم، به همین منظور فراخوانی را تا ۲۰ فروردین اعلام و از همه ایده‌های برتر درخواست کردیم اگر نسبت به داشتن سهمی در ساخت ترمینال ملی خود علاقه دارند در این فراخوان شرکت کنند.