پیش فروش یک ماهه و ۳ ماهه سکه متوقف شد

یک مقام مسئول در بانک ملی ، اظهار کرد: هم اکنون پیش فروش سکه در حال انجام است، اما به دستور بانک مرکزی پیش فروش یک ماهه و ۳ ماهه سکه متوقف شده است و ممکن است از هفته آینده این پیش فروش شروع شود.

وی، در پاسخ به این سوال که امروز بسیاری از متقاضیان گله‌مند بودند، خرید و فروش در بانک ملی صورت نمی‌گیرد، گفت: هم اکنون پیش فروش سکه در حال انجام است و ممکن است آن شعبه مورد نظر از نظر سیستمی مشکل داشته باشد.

گفتنی است، در حالی بانک مرکزی پیش فروش سکه یک ماهه را بدون هیچ  اعلام قبلی متوقف کرده است که هفته گذشته بانک مرکزی قیمت پیش‌فروش قطعی انواع سکه در سررسیدهای یک ماهه، سه ماهه، شش ماهه، ۹ ماهه، ۱۲ ماهه، ۱۸ ماهه و دو ساله را اعلام کرده بود و بر این اساس نرخ پیش‌فروش سکه‌ طلا با سررسید یک ماهه، یک میلیون و ۵۹۰ هزار تومان است.

بر اساس اعلام بانک مرکزی، پیش‌فروش با سررسید سه ماهه یک میلیون و ۵۴۰ هزار تومان، پیش‌فروش با سررسید شش ماهه یک میلیون و ۴۷۵ هزار تومان و پیش‌فروش با سررسید ۹ ماهه یک میلیون و ۴۱۰ هزار تومان خواهد بود. همچنین نرخ اعلام شده برای پیش‌فروش سکه با سررسید ۱۲ ماهه یک میلیون و ۳۵۰ هزار تومان، پیش‌فروش با سررسید ۱۸ ماهه یک میلیون و ۲۴۵ هزار تومان و پیش‌فروش با سررسید ۲۴ ماهه یک میلیون و ۱۶۰ هزار تومان خواهد بود.