کفاشیان: پیشنهاد کار بانکی باشد می پذیرم

به گزارش پانا، به هم ریختگی بازار ارز و نابسامانی اوضاع نقدینگ در این روزها ، اقتصاد ایران را غیر قابل پیش بینی کرده است.

از تعطیلی نشست گفت و گوی دولت و بخش خصوصی تا عدم حضور رییس کل بانک مرکزی در مجلس نشان دهنده وضعیتی است که به احتمال زیاد تغییرات زیادی را در آینده اقصاد کشور به دنبال خواهد داشت.
در این بین شایعات نیز نقش بسزایی در جهت دهی به اقتصاد ایران بازی می کنند، مانند شایعه استعفای رییس کل بانک مرکزی.

البته در این روزها بازار ارایه تحلیل اقتصادی از سوی کارشناسان مختلف داغ است و هر کس به نحوی بازار ارزی کشور را تحلیل می کند؛ در این بین تحلیل شرایط ارزی کشور از سوی علی کفاشیان خودنمایی می کند.

وی که در حال حاضر رییس فدراسیون فوتبال ایران است پیش از این سوابقی همچون عضویت در تیم ملی دومیدانی، معاون ورزشی و امور فدراسیون های سازمان تربیت بدنی، عضو شورای راهبری ورزش، رئیس شورای بورن مرزی و سرپرستی فدراسیون ورزشهای رزمی را در کارنامه خود دارد.

البته کفاشیان سوابق غیر ورزشی مانند مدیر اداره نظارت ارزی بانک مرکزی، مدیر اداره سیاست ها و مقررات بانک مرکزی، عضو کمیسیون ارزی بانک مرکزی و عضو شورای خرید کالای اساسی کشور را تیز در گذشته خود ثبت کرده است و شاید وجود همین سوابق است که باعثشد تا وی خود را شایسته اظهار نظر در خصوص وضعیت اقتصاد ایران به خصوص در حوزه ارزی بداند.

این روزها سخنان دیگری نیز در خصوص حضور دوباره رییس فدراسیون فوتبال در بانک مرکزی؛ آن هم در مقام رییس کلی این نهاد بزرگ اقتصادی به گوش می رسد.
اگر چه این خبر از سوی هیچ یک از مقامات رسمی اعلام نشده، اما علت انتشار این اخبار و شایعات را می توان در مصاحبه های اخیر وی در خصوص بازار ارز جستجو کرد.

این شایعه زمانی بیشتر قوت گرفت که علی کفاشیان در پاسخ به این سوال که " پس از فدراسیون فوتبال آیا به بانک برمی گردید؟ " گفت: اگر پیشنهاد شود می توانم چون علاقه، تخصص و توانایی من در بخش ارز و فاینانس است.

باید ببینیم مردی که ۴ سال سکان فوتبال کشور را در دست داشته و این ورزش را به وضعیت کنونی رسانده است، اگر اداره سیستم بانکی کشور را در دست بگیرد چه عملکردی خواهد داشت.