دلیل افزایش قیمت سکه چیست؟
محمد کشتی آرای ، در خصوص روند تغییر قیمت طلا و سکه در بازار گفت: طی هفته گذشته قیمت جهانی طلا نوسان قیمت داشته به گونه‌ای که شنبه هر اونس طلا ۱۲۹۲ بوده که طی معاملات روز‌های آتی به ۱۲۸۳ دلار کاهش یافته و مجددا به ارزش ۱۲۹۲ دلار بازگشته است.
 
وی در توضیح قیمت سکه در بازار‌های داخلی گفت: به دلیل نوسانات قیمت ارز و رشد تقاضا شاهد افزایش قیمت بودیم به گونه‌ای که از مبلغ یک میلیون و ۹۷۰ هزار تومان در ابتدا هفته به ۲ میلیون و ۲۰ هزار تومان در انتها هفته برسد که این نشان از افزایش ۵۰ هزار تومانی هر سکه دارد.
 
رئیس کمیسیون تخصصی طلا و جواهر در خصوص تغییرات قیمت طلا در بازار گفت: هر گرم طلا ۱۸ عیار ۱۸۴ هزار و ۷۰۰ تومان با ۲ هزار تومان افزایش به رقم روز گذشته به ۱۸۶ هزار و ۷۰۰ تومان رسیده است.
 
کشتی آرای در خصوص تحویل سکه‌های پیش فروش شده و تاثیر آن در بازار سکه گفت: تحویل سکه‌های یک ماهه به پایان رسید که این واگذاری‌ها باعث کاهش مقطعی قیمت‌ها شد و به طور قطع در سر رسید‌های بعدی نیز شاهد تاثیر واگذاری‌ها خواهیم بود.
 
وی با تاکید بر اینکه تقاضا خرید سکه در شرایط فعلی طبیعی است، عنوان کرد: با وجود انتقال تقاضا برای خرید سکه از پیش فروش به بازار شاهد تقاضا طبیعی در بازار هستیم.
 
رئیس کمیسیون تخصصی طلا و جواهر در توضیح خرید و فروش طلای آب شده، تصریح کرد: برخی افراد برای تبدیل نقدینگی به طلا اقدام به خرید طلا آب شده می‌کنند تا هیچ گونه اجرتی پرداخت نکنند و در زمان فروش نیز هر گرم از آن به قیمت روز طلا ۱۸ عیار فروخته می‌شود.
 
کشتی آرا اظهارکرد: برای متضرر نشدن از خرید و فروش طلا آب شده نیاز به مشاوره‌های اقتصادی است و به طور کلی به افراد این سبک از سرمایه گذار توصیه نمی‌شود، زیرا به هنگام فروش با مشکل مواجه خواهند شد.