یکسان سازی نرخ ارز منجر به ثبات بازار می شود

هادی حق شناس کارشناس مسائل بانکی درباره ثبات در بازار ارز اظهار کرد: یکی از مهمترین اقداماتی که می‌تواند منجر به ثبات در بازار ارز شود آن است که بانک مرکزی اقدام به یکسان سازی نرخ ارز کند. این درحالی است که هم اکنون، قیمت رسمی ارز ۴۲۰۰ تومان است، اما قیمت غیررسمی رقم دیگری است که باید اقدامات مهمی از سوی دولت و بانک مرکزی صورت گیرد.

وی ادامه داد: یکسان سازی نرخ ارز به طور قطع می‌تواند منجر به ثبات در بازار شود علاوه بر این تقاضا‌های کاذب هم ازبین خواهد رفت.البته  دولت و بانک مرکزی نیز  بابت صادرات کالاهایی که ارز آن به بازار برمی گردد، نگرانی نخواهند داشت.

این کارشناس مسائل بانکی، روابط تجاری با کشور‌های همسایه را از دیگر عوامل ثبات دربازار ارز دانست و بیان کرد: کشور ما از جمله کشور‌هایی است که به راحتی می‌توان با پول ملی، مبادله کالا داشته باشد.

حق شناس در پایان گفت: صادرات، واردات، تولید، خدمات، سرمایه‌گذاری و مناقصات همواره در تلاطم‌ها و بی ثباتی نرخ ارز تحت تاثیر قرار گرفته اند.

گفتنی است، بدون شک ثبات بازار ارز، پدیده‌ای مثبت به حساب آمده و با کاهش ریسک سرمایه‌گذاری، زمینه رشد اقتصادی را فراهم می‌کند.