ثبت نام کنندگان هیوندای الانترا سورپرایز شدند/ گام بلند خودروساز کرمانی برای جلب رضایت مشتریان

پس از خروج یک جانبه امریکا از برجام و تهدید شرکت های بین المللی در خصوص همکاری با ایران، شرکتهای متعددی از جمله توتال، بوئینگ، گروه پژو سیتروئن و مارسک و ... از بیم قطع دسترسی به بازار مالی و محصولات در امریکا اقدام به تعلیق همکاری با شرکای ایرانی خود کردند که همکاری نوپای کرمان موتور و هیوندای نیز از این قاعده مستثنی نبوده و دچار اختلال شده است.

بررسی های میدانی نشان می دهد که شرکت کرمان موتور در بهمن ماه 1396(حدود 5 ماه قبل) اقدام به پیش فروش محدود خودرو هیوندای الانترا تولید داخل با شرایط 70 میلیون تومان پیش دریافت و سود مشارکت 18 و 15 درصد و قیمت 147 میلیون و 800 هزار تومان با موعد تحویل های عمدتا مرداد و شهریور و مهر 1397 کرده است حال پس از گذشت حدود 4 ماه به دلیل تعلل شرکت هیوندایی در ارسال قطعات منفصله و به رغم گشایش اعتبارات انجام شده، تحویل خودروهای مذکور با مشکل مواجه شده است.

کرمان موتور، هیوندای الانترا

 

با مراجعه و تماس با شرکت کرمان موتور برای کسب اطلاع از نحوه تعیین تکلیف مشتریان مذکور متوجه شدیم شرکت مذکور طی بخشنامه ای شرایط بسیار جذاب و حتی فراتر از تعهدات قراردادی خود در چنین مواردی را برای جلب رضایت و اطمینان مشتریان وفادار خود تدوین کرده است.

در این بخشنامه 4 راهکار برای مشتریان در نظر گرفته شده که به شرح ذیل خلاصه می شود:

در صورتی که مشتریان تمایل به استرداد وجه پرداختی خود داشته باشند، شرکت مبلغ دریافت شده به علاوه سود دوران مشارکت و همچنین مبلغ 150 میلیون ریال پاداش وفاداری به مشتریان پرداخت می کند در حالی که الزام قراردادی فقط مبلغ دریافتی به علاوه سود مشارکت است.

در صورتیکه مشتری تمایل به جایگزینی خودرو با محصولات موجود را داشته باشد 3 محصول هیوندایی سانتافه(با توجه به تفاوت قیمت زیاد با خودروی الانترا و محدودیت تعدادی فقط برای حداقل 2 ثبت نام) با قیمت 367 میلیون تومان و 10 میلیون تومان تخفیف و جک اس 5 با قیمت 123 میلیون و 500 هزار تومان و 8 میلیون تومان تخفیف و جک اس 3 با قیمت 86 میلیون و 900 هزار تومان تبدیل کنند که البته قیمت خودروهای مذکور در بازار دارای حاشیه حداقل 15 درصدی است.

همچنین از مشتریان درخواست شده است با توجه به ظرفیت محدود خودروهای قابل تبدیل هر چه سریع تر برای انتخاب و نهایی کردن وضعیت به نمایندگی های کرمان موتور مراجعه کنند.

با بررسی طرح های فوق به نظر می رسد که برای اولین بار یک شرکت خودروسازی در اقدامی بی سابقه و بدیع منافع مشتری را بر منافع خود ارجح دانسته و باید این اتفاق را در صنعت خودروسازی کشور به فال نیک گرفت.