بررسی 600 هزار پرونده تعزیراتی در سال گذشته/تصمیم به ایجاد دادگاه تخلفات اداری

گروه اقتصادی- حجت الاسلام و المسلمین حسن نوروزی نماینده رباط کریم و بهارستان در مجلس شورای اسلامی در گفتگو با خبرنگار افکارنیوز با اشاره به حضور علیرضا آوایی وزیر دادگستری و انصاری رئیس تعزیرات حکومتی در کمیسیون قضائی و حقوقی مجلس گفت: یکی از موضوعات مطرح شده در این جلسه در خصوص گرانی ها و ضرورت برخورد تعزیرات حکومتی با گران فروشان و کم فروشان به مردم بود.

وی افزود: نمایندگان مجلس تاکید داشتند که برای جلوگیری از تخلفات و مقابله با گران فروشی، تعزیرات حکومتی باید با هر گونه تخلف قاطعانه برخورد داشته باشد.

سخنگوی کمیسیون قضائی و حقوقی مجلس اضاف کرد: مسئولین کمیسیون اعلام کردند که تصمیم دارند تا در هنگام بررسی لایحه قضا زدایی در کمیسیون، مصوب کنند که دادگاه تخلفات اداری در کشور ایجاد شود و این دادگاه زیر نظر وزارت دادگستری عمل کند.

حجت الاسلام و المسلمین نوروزی با بیان اینکه در این جلسه وزیر دادگستری و رئیس تعزیرات حکومتی توضیحاتی ارائه کردند، گفت: آقای انصاری گفت که در سال گذشته 600 هزار پرونده تعزیراتی داشتیم که بررسی شد.

وی تصریح کرد: موضوع بودجه وزارت دادگستری و تعزیرات حکومتی هم در این جلسه مورد بحث و گفتگو قرار گرفت.

نماینده رباط کریم و بهارستان در مجلس شورای اسلامی تصریح کرد: انتظار مردم و مسئولین از تعزیرات این است که با استفاده از ظرفیت قانونی و اختیارات داده شده، از هر گونه سوء استفاد در وضعیت بد بازار جلوگیری کند.