بیانیه ۱۰ هزار نخبه دانشگاهی در محکومیت درخواست مذاکره با آمریکا

 بیش از 10 هزار نفر از نخبگان اصلاح‌طلب و اصولگرا حوزه و دانشگاه با صدور بیانیه‌ای نامه اصلاح‌طلبان تندرو و اپوزیسیون خارج‌نشین برای مذاکره مستقیم با آمریکا را محکوم کردند.

متن این بیانیه به شرح زیر است:

بسم الله الرحمن الرحیم
«الْمُنَافِقُونَ وَالْمُنَافِقَاتُ بَعْضُهُم مِّن بَعْضٍ یَأْمُرُونَ بِالْمُنکَرِ وَیَنْهَوْنَ عَنِ الْمَعْرُوفِ»(توبه 67)
مردان و زنان منافق همانند و مشابه یکدیگرند، به کار بد فرمان می‌دهند و از کار نیک نهی می‌کنند

نامه سخیف و خفت‌بار 100 نفر از مدعیان اصلاحات و منحرفین از مسیر انقلاب و اپوزوسیون خارج‌نشین برای مذاکره مستقیم و بدون قید و شرط با آمریکا، این روزها انزجار عمومی را برانگیخته است. چرا که بدعهدی و نقض تعهدات بین‌المللی توسط آمریکایی‌ها تبدیل به رویه‌ای معمول شده و نه فقط ملت ایران بلکه سایر ملت‌های دنیا نیز طعم تلخ این پیمان‌شکنی را تجربه کردند. پرسش افکار عمومی بعد از شکست برجام این است که هدف از نوشتن نامه‌ای با تِمِ تسلیم توسط چند مهره سوخته در فضای کنونی چیست و برای ملت چه خوابی دیده‌اند؟

این در حالی‌ است که اصرارکنندگان دیروز برای مذاکره با آمریکا امروز خود به یکی از جدی‌ترین منتقدان و دلواپسان تبدیل شده‌اند بطوری‌که مقامات دولتی نیز این اقدام را بی‌عقلی سیاسی محض دانسته و بر مقاومت و استقلال کشور تأکید می‌ورزند؛ چرا که طشت مذاکره از بام افتاده و رسوایی آن برای همگان روشن گردیده است.

از یاد نبرده‌ایم نامه جام زهر برخی نمایندگان خودفروخته مجلس ششم و همچنین زمانی را که ملت ایران بعد از فتنه آمریکایی صهیونیستی سال 88 با تحریم‌ها و مشکلات اقتصادی دست و پنجه نرم می‌کرد، افرادی از همین قماش با التماس از کنگره آمریکا و پارلمان اروپا خواستار افزایش تحریم‌ها برای فشار به ملت ایران شدند.

آیا غیر از این است که نامه کنونی آنها نیز تکمیل برنامه‌ای از قبل طراحی شده و محصول یک پروژه توافقی میان بازیگران داخلی و خارجی است؟ در حالیکه ایران در تجربه نافرجام برجام بارها با آمریکا مذاکرات مستقیم کرد، تنها نتیجه آن بی‌شرمانه‌ترین نقض عهد از سوی آن شد. حال این جریان در صدد بزرگ‌نمایی تهدیدات آمریکا، خالی بودن دست ایران و در نهایت بازگشت به میز مذاکره است.

ما امضاکنندگان این بیانیه انزجار و تنفر خود را از این خائنان شبه روشنفکر اعلام داشته و از قوای سه گانه و مسئولان مربوطه می‌خواهیم که :

1-  در حالی که مسائل اقتصادی و معیشتی مردم دغدغه اصلی رهبر معظم انقلاب بوده و ایشان اتاق جنگ آمریکا را وزارت خزانه‌داری آن می‌دانند، با اجرای سیاست‌های کلی اقتصاد مقاومتی و با تکیه بر توان داخلی به تقویت اقتصاد کشور پرداخته و راه نفوذ و توطئه دشمن را سد نمایند.

2- در شرایطی که ملت ایران با مشکلات فراوان اقتصادی روبروست، نامه خائنانه عده‌ای وطن فروش بر خلاف مصالح ملی و مبانی نظام اسلامی بوده و تکمیل کننده نقشه‌های دشمنان انقلاب می‌باشد و قابل چشم‌پوشی نیست، از مسئولان قضایی خواستار رسیدگی سریع و صریح به این موضوع هستیم.

3- اکنون که مسئولان ما در آزمون بزرگ حفظ عزت و اقتدار ملی قرار گرفته‌اند شایسته است با حفظ روحیه انقلابی از دستاوردهای امام و شهدا و پیشرفت‌های هسته‌ای و موشکی صیانت کرده و تمام تلاش خود را در اعتلای استقلال و پایداری نظام مقدس جمهوری اسلامی به کار گیرند.

در پایان دشمنان بدانند ملت بصیر ایران در راستای تحقق اهداف و آرمان‌های انقلاب، هرگز در برابر توطئه‌ها و دسیسه‌های آنان تسلیم نشده و پشتیبانی خود را از امام خامنه‌ای و مسئولان دلسوز نظام اعلام می‌دارد.