خرید و فروش سکه متوقف شد

گرانی های رخ داده در بخش های مختلف اقتصادی به ویژه بازار طلا و ارز موجب اعتراض فعالان این بخش شده است. از همین رو نیز جمعی از بازاری ها امروز در اعتراض به گرانی ها و وضعیت موجود راهی بهارستان شده اند تا صدای اعتراض خود را به گوش مسئولان برسانند.

در هیاهوی بوجود آمده در بازار سبزه میدان، خرید و فروش سکه نیز متوقف شده است؛ آنطور که محمد کشتی آرای رییس کمیسیون تخصصی طلا و جواهر می گوید: عرضه سکه در بازار خرده‌فروشی متوقف شده است.

وی با اشاره به اینکه توقف خرید و فروش سکه در بازار سبب کاهش 40 هزارتومانی قیمت سکه تا این ساعت شده است گفت: مدیران باید اهرم هایی برای سوق دادن سرمایه ها به بازار ثانویه ایجاد کنند تا شاهد ایجاد این وضعیت در بازار سکه نباشیم.

فعالان بازار معتقدند: افزایش نرخ ارز، ​افزایش تقاضا و تقاضای کاذب ایجاد شده از سوی فعالان بازار آتی دلیل افزایش بی رویه قیمت طلا و سکه طی روزهای اخیر است.

ناگفته نماند که بسته شدن بازار آتی و ورود فعالان بازار، موجب افزایش بی رویه­ قیمت­­­­ طلا و سکه و رسیدن­ بهای هر گرم طلا ی 18 عیار به گرمی 270 هزار تومان و سکه به 3 میلیون تومان در روز گذشته  شد.

به گزارش تسنیم، هر گرم طلا ی 18 عیار هم اکنون 257 هزار تومان و هر اونس طلا در بازارهای جهانی 1267 دلار قیمت گذاری شده است.

قیمت فروش سکه تمام بهار آزادی هم اکنون 2 میلیون و 960 هزارتومان، نیم سکه یک میلیون و 470 هزار تومان،​ ربع سکه 785 هزار تومان و سکه یک گرمی 423 هزار تومان و هر مثقال طلا یک میلیون و 117 هزار تومان است.

البته طبق گفته کشتی آرای،  در حال حاضر بیش از 400 هزار تومان حباب در قیمت سکه وجود دارد زیرا در هر سکه 2 میلیون و 516 هزار تومان طلا و حدود 50 هزارتومان دستمزد وجود دارد در حالی که قیمت فعلی طلا 2 میلیون 940 هزار تومان است.