ارسلان فتحيپور در گفتوگو با ايسنا، ضمن تاييد پيشنهاد بانك مركزي براي افزايش نرخ سود سپردهگذاري به شوراي پول و اعتبار گفت: سود سپردهگذاري بايد بر اساس نرخ تورم تعيين شود تا بتوان نقدينگي را از جامعه جمع كرد و پولهاي سرگردان در دست يك عده دلال نباشد.

وی افزود: اکنون در بازار بحثوارد شدن دلالان به ارز و سکه مطرح است و احتمالا آنها در آینده به کالاهای اساسی دست می‌زنند تا بتوانند بازار سیاهی ایجاد کنند که این رویکرد به مصلحت نظام و کشور نیست.

به گفته فتحی‌پور، بانک مرکزی باید برای جلوگیری از بازار سیاه و ورود دلالان، سود سپرده‌ها را بر اساس نرخ تورم تعیین کند.

رییس کمیسیون اقتصادی مجلس در عین حال ابراز امیدواری کرد که شورای پول و اعتبار پیشنهاد بانک مرکزی برای افزایش نرخ سود سپرده‌گذاری را اجرایی کند.

وی در ادامه با اشاره به اقدام بانک مرکزی برای مبارزه با دلالان و جلوگیری از خرید و فروش ارز از بیرون از صرافی‌ها، این اقدام را کار قانونی خواند و گفت: در هیچ جای دنیا نمی‌توان مشاهده کرد که یک نفر در خیابان دلار و ارز می‌فروشد. در همه جا مراجع قانونی، بانک‌ها و صرافی‌ها با ارائه اسناد و مدارک این کار را انجام می‌دهند.

فتحيپور افزود: مطمئنا در اين صورت ارز در اختيار توليدكنندگان و بازرگانان قرار ميگيرد و آنها ميتوانند مواد اوليه، كالاهاي استراتژيك و تكنولوژي را از كشورهاي خارجي وارد كرده و مواد مورد نياز كشور را تامين و توليد كنند. اينگونه اقدامات در نهايت منجر به جلوگيري از ايجاد بازار سياه در مورد تمامي كالاها ميشود.