به گزارش فارس به نقل از رویترز چو بیونگ جای در واکنش به درخواست آمریکا برای اعمال تحریم نفتی سریع بر ضد ایران تصریح کرد این مساله کار بسیار سخت و دشواری است.
سئول به شدت نگران افزایش قیمت نفت به علت تحریم نفت ایران از سوی غرب است. کره جنوبی سال ۲۰۱۱ میلادی بیش از ده درصد نفت مورد نیاز خود را از ایران تامین کرده است. تحریمهای آمریکا موجب شده است تا کره جنوبی برای پرداخت بدهی ۵ میلیارد دلاری بابت واردات نفت از ایران با مشکلات زیادی روبرو شود.
سیستم بانکی کره جنوبی هنوز نتوانسته است راهی را برای پرداخت بدهی نفتی به ایران پیدا کند. کیم جای شین معاون وزیر خارجه کره جنوبی نیز تاکید کرد ما به شدت نگران افزایش قیمت نفت و بی ثبات شدن بازار انرژی به علت تحریمهای غرب بر ضد ایران هستیم و افزایش قیمت نفت می تواند موجب بی ثباتی اقتصاد جهان شود.
هیات آمریکایی به ریاست رابرت آینهورن مشاور ارشد وزیر خارجه آمریکا برای دیدار سه روزه به شرق آسیا سفر کرده اند. آینهورن در این باره تاکید کرد از همه شرکای خود می‌خواهیم که به ما کمک کنند و با ما همکاری کنند تا به دولت ایران فشار بیاوریم که مذاکرات جدی انجام دهد و در این رابطه تحریم نفت ایران را در اولویت قرار دهند.
پیش از این چین مخالفت خود را با اعمال تحریم نفت ایران اعلام کرده است .