۳ پیشنهاد مهم برای حل مشکلات نانواها

علی فاضلی با اشاره به اینکه بحث نان دقیقا از یک سال پیش در دستور کار اتاق اصناف قرار گرفت و ما پیگیری‌ها و پیشنهادات مختلفی را در مورد قیمت نان به دولت ارائه کردیم، اظهار داشت: درباره قیمت نان، مولفه‌های مختلفی تاثیرگذار هستند که این موضوع باعث افزایش قیمت تمام شده آن می‌شود.

وی با اشاره به اینکه نان قوت اساسی مردم بوده و باید در افزایش قیمت آن تدبیر خاصی اعمال شود، گفت: اگر قرار بر افزایش قیمت نان نیست باید سیاست‌های تشویقی برای کاهش هزینه‌ها از جمله بحث مالیات، حق بیمه کارفرمایان و اختصاص یارانه به بخشی از آرد مورد نیاز نانوایان در نظر گرفته شود تا به دنبال آن هزینه‌ها کاهش پیدا کند.

رئیس اتاق اصناف ایران اضافه کرد: مسئولان همه این موضوعات را قبول دارند اما نمی‌دانم چرا تاکنون تصمیم نهایی را برای وضعیت نانوایان کشور اعمال نکردند.

فاضلی با اعلام اینکه در جلسه اخیر خود در استانداری که وزیر صنعت هم حاضر بود موضوعات مختلفی از جمله قیمت نان مطرح شد،  تصریح کرد: در آن جلسه تاکید کردیم اگر نمی‌خواهید قیمت نان را افزایش دهید لااقل سیاست‌های تشویقی را برای نانوایان مصوب کنید که هنوز این موضوع مورد تصویب نهایی قرار نگرفته است.

وی در ادامه با اعلام اینکه وزیر صنعت قول داده در اولین جلسه ستاد تنظیم بازار وضیت نانوایان را بررسی و تصمیمات لازم  اعمال  شود افزود: ، امروز نانوایان با مشکلات متعددی دست و پنجه نرم می‌کنند که باید در اسرع وقت این موارد برطرف شود.