نفت ۱۰۰ دلاری در راه است

حسین کاظم پور اردبیلی ضمن هشدار درباره بیهوده بودن انتظارها از کمک روسیه و عربستان به پایین آوردن قیمت‌های جهانی نفت خام، گفت: قیمت نفت به‌زودی در پی اختلال عرضه ناشی از سیاست‌های دونالد ترامپ، رئیس جمهوری آمریکا، به ۱۰۰ دلار برای هر بشکه می‌رسد.

نماینده ایران در هئیت عامل اوپک افزود: ترامپ باید انتظار این را می‌داشت که تلاشش برای ممانعت از حضور ایران در بازارهای جهانی نفت خام سبب گروگان‌گیری بازار ازسوی روسیه و عربستان که تمایل زیادی هم به قیمت‌های پایین نفت ندارند، می‌شود.

وی تصریح کرد: مسئولیت پرداختن قیمت‌های بالا و بیش از حد لزوم برای نفت از سوی همه مصرف‌کنندگان جهان به‌ویژه در جایگاه‌های عرضه سوخت ایالات متحده، به تنهایی بر دوش ترامپ است و هنوز باید منتظر قیمت‌های ۱۰۰ دلاری نفت بود.

کاظم‌پور اردبیلی تاکید کرد: ما همسایه هستیم و همسایه هم باقی خواهیم ماند، ما می‌دانیم که می‌توانیم و باید در کنار هم زندگی کنیم.

نماینده ایران در هئیت عامل اوپک عنوان کرد: هیچ فردی از شما (ترامپ) نمی‌خواهد که از آنها حمایت و دفاع کنید، شما از زمانی که روی کار آمده‌اید در حال مقابله و رویارویی با همه هستید.

رئیس جمهوری ایالات متحده آمریکا در تازه‌ترین توئیت خود بار دیگر اوپک را مقصر قیمت‌های بالای نفت و سوخت دانست و از عربستان سعودی و همپیمانانش خواست برای برخورداری از ادامه حمایت‌های واشنگتن، تولید نفت خود را افزایش دهند.