به گزارش افکار نیوز به نقل از هفت صبح : سیتروئن فرانسه، C۵ را به نوعی جایگزین مدل موفق زانتیا معرفی کرد و نسل اول آن هم چند سال پیش از طریق سایپا وارد کشور شد. نسل دوم این خودرو هم با نام سیتروئن C۵ جدید معروف است چند وقت بعد در حالی رونمایی شد که یک مدل تغییریافته به حساب نمی آمد بلکه تحولی در ظاهر، امکانات و کلاس نسل قبلی خود به وجود آورده بود.

این خودرو هم مانند دیگر محولات کمپانی سیتروئن از ویژگی سیستم تعلیق هیدرولیکی منحصر به فرد و پایداری بالا برای راننده و سرنشینان، قدرت و مصرف سوخت پایین برخوردار است.


طراحی

طراحی C۵ در نسل اولش از نگاه کارشناسان طرحی شلخته و از روی عجله بود اما بازگشت زیبایی و طراحی قدرتمند در نسل جدیدش آنچنان خوب و شکیل صورت گرفته که می توان بازار موفقی را برای آن متصور بود. چراغ های کشیده و استوار آن از نمای جلو طراحی های رنو را بیشتر در ذهن تداعی می کند.
برخلاف تمامی خودروسازان که سعی می کنند جذابیت را در چراغ های جلو به وجود بیاورند، در نسل جدید C۵ شاهد ریزه کاری هایی حتی در مه شکن ها هم هستیم که در تضاد با حرکت چراغ های جلو به سمت بالا نمایی جذاب و هماهنگ را در جلوی خودرو به وجود آورده اند. نمای عقب هم طراحی بی ام و را تداعی می کند اما سیتروئن هنرمندانه با تغییراتی سعی دارد از این شباهت فاصله بگیرد و محصولی انحصاری عرضه کند.


فنی

سیتروئن C۵ با موتور دولیتری چهار سیلندر خطی میهمان خیابان های ماست. پیشرانه ای که با توان ۱۳۸ اسب بخار شتاب صفر تا صدش ۸/۹ ثانیه و بیشترین سرعت آن ۲۰۵ کیلومتر در ساعت است. وزن این خودروی فرانسوی ۱۴۷۵ کیلوگرم بوده و با گیربکسی پنج سرعته دستی و دو گیربکس چهار و شش سرعته اتوماتیک قابل سفارش است.
فضای داخلی
کابین جادار سیتروئن C۵ برآورده کننده هدف طراحان برای رانندگی در مسیرهای طولانی بوده. صندلی های جلوی آن، بزرگ، پهن و بسیار نرم است. پهنای این مایشن فضای مناسب برای نشستن راحت سه سرنشین را در قسمت عقب کابین فراهم کرده و ارتفاع قسمت عقب برای سرنشینان قدبلند هم مناسب است.
ایمنی

فرانسوی ها از آنجا که می دانند خریداران شان انتظار بالایی از آنها دارند، در این زمینه کم نمی گذارند. درهای این خودرو پس از گذشتن از سرعت ۱۰ کیلومتر به طور اتوماتیک قفل می شود.

همچنین C۵ از هفت ایربگ، سیستم پایداری الکترونیکی، چراغ های زنون قابل گردش با گردش فرمان و سیستم روشن کردن چراغ های جلو با تاریک شدن هوا به شکل اتوماتیک سود می برد. ضمن اینکه سنسور رانندگی روی خط هم از نکات جالب این مدل است؛ این سیستم هم از نکات جالب این مدل است؛ این سیستم حسگری دارد که اگر راننده ای آگاهانه یا ناخودآگاهانه از روی خط کشی روی خیابان برساند این سیستم با لرزاندن صندلی راننده به وی هشدار می دهد.

+ امکانات فوق العاده، فضای داخلی مناسب، موتور پرقدرت

- به عنوان خودرویی سدان ابعاد بزرگی دارد

قیمت: ۶۴ میلیون تومان