عمده مشکلات صنفی کامیونداران برطرف شد

 محمد خانبلوکی، مدیرعامل اتحادیه حمل و نقل بار کشور در خصوص آخرین وضعیت مطالبات کامیون داران اظهار داشت: درحال حاضر بیش از 70 درصد مطالبات کامیون داران حل شده است و مشکلات عمده کامیونداران بر طرف شده است.

وی در ادامه گفت: لاستیک های تعاونی میان کامیون داران توزیع شده و بیمه تکمیلی آنها نیز از 15 ماه مرداد اجرایی می شود که به طور رایگان در حال ثبت نام از کامیونداران برای بیمه آنها هستیم؛ البته مشکلات بیه تأمین اجتماعی آنها از یک ماه پیش حل شده است.

رئیس کانون رانندگان استان تهران با اشاره به مشکل قطعه و لوازم جانبی کامیون ها در کشور تصریح کرد: رایزنی های لازم صورت گرفته و قرار است به محض باز شدن ال سی ها و صورت گرفتن تشریفات لازم، قطعات و لوازم جانبی وارد کشور شده و این مشکل کامیون داران نیز حل شود.

خانبلوکی در ادامه عنوان کرد: روال بارگیری و تردد کامیون ها کاملاً به صورت عادی در حال پیگیری است و تجمعات کامیونداران خیلی وقت است به پایان رسیده و خوشبختانه کامیون داران همکاری لازم را داشته و همه رانندگان هوشیار شده اند که نباید اجازه بدهند مطالبات صنفی آنها ابزاری برای دشمنان و معاندین کشور باشد.

وی با بیان اینکه همه مسئولان با همدیگر همکاری کرده و مشکلات کامیونداران حل شد تصریح کرد: مشکلات تمام کامیونداران کل کشور چک و بررسی شده و خوشبختانه مشکلات عمده آنها برطرف شده است و قرار نیست تجمع دیگری داشته باشند.

مدیرعامل اتحادیه حمل و نقل بار کشور در ادامه گفت: عمده کسانی که تجمعات کامیون داران را به آشوب کشیدند، از منافقین بوده که بین این قشر نفوذ کرده و با اکانت های جعلی اقدام به ارسال پیامک هایی کرده بودند که البته انشای این افراد مشخص بود که با ادبیات و انشای کامیونداران متفاوت بود.

خانبلوکی با بیان اینکه به همه کامیونداران سوء استفاده منافقین از این فضا اطلاع داده شده است عنوان کرد: مسیر تردد کامیونداران در جاده های کشور فراهم است و 90 در کامیونداران بارنامه گرفته و در حال گرفتن بار برای جا به جایی در کشور هستند.

وی در پایان تصریح کرد: 30 درصد مطالبات باقی مانده کامیونداران مربوط به قطعات و لوازم است و تا بخواهد این قطعات وارد شود کمی زمان می برد که با توجه به همکاری های دولت و سازمان حمل و نقل در کمتر از یک سال آینده این مشکلات هم برطرف می شود.