شایعات تقاضای بنزین برخی شهرهای شمالی را ۲ برابر کرد

 صبح امروز گزارش های مردمی از شهرهای مختلف در دو استان مازندران و گیلان حکایت از شکل گیری صف های طولانی در جایگاههای عرضه بنزین و مراجعه غیرطبیعی مردم برای سوخت گیری داشت.

پیگیری های خبرنگار تسنیم حاکی از این است که شایعه پراکنی و زودباوری برخی از مردم محلی، در کنار اوج گرفتن سفرهای تابستانی به شهرهای شمالی، موجب شکل گیری صف های طولانی سوخت گیری در برخی پمپ بنزین های شهرهای شمالی شده است.

فاطمه کاهی سخنگوی شرکت ملی پخش فرآورده های نفتی اظهار داشت: به علت مراجعه زیاد مردم برای سوخت گیری، عملیات سوخت رسانی به جایگاههای عرضه تا دو برابر حالت عادی افزایش یافته تا هر اندازه تقاضا برای سوخت وجود دارد را در کوتاه ترین زمان ممکن پاسخ دهیم.

وی افزود: به علت مراجعه بیش از حد مردم به پمپ های بنزین در برخی نقاط شمالی کشور که بررسی های ما نشان می دهد از نگرانی های ایجاد شده در پی پخش شایعه هایی بی اساس در خصوص احتمال کمبود سوخت و یا افزایش قیمت یکباره آن بوده، در برخی از جایگاههای عرضه بنزین که با تجمع زیاد متقاضیان سوخت مواجه شده، در بیشترین حالت معطل ماندن مردم برای سوخت تا رسیدن تانکرهای نفتکش، در تعدادی جایگاه انگشت شمار، نیم ساعت تا یک ساعت وقفه در سوخت گیری ایجاد شده تا مخازن جایگاه دوباره پُر شوند.

کاهی با تأکید بر اینکه "به هیچ وجه کمبود سوخت در کشور نداریم"، گفت: از مردم انتظار داریم شایعه های بی اساس فضای مجازی را باور نکنند و تحت تأثیر آن، به جایگاههای عرضه سوخت مراجعه نکنند.

وی ادامه داد: هر اندازه تقاضا برای بنزین و گازوئیل در کشور وجود داشته باشد، بدون محدودیت نیاز مردم را تأمین می کنیم اما شلوغ شدن های اخیر برخی جایگاههای عرضه سوخت، فقط ناشی از شایعه سازی و باور کردن این شایعه ها از سوی برخی از هموطنانمان بود.

سخنگوی شرکت ملی پخش فرآورده های نفتی با بیان اینکه هم اکنون سوخت رسانی به تمام نقاط ایران بدون مشکل و بدون وقفه در حال انجام است، گفت: روز گذشته مصرف بنزین به بیش از 90 میلیون لیتر رسید، حتی در روزهای اخیر رکورد تاریخی مصرف بنزین کشور با ثبت مصرف روزانه حدود 122 میلیون لیتر شکست.

وی افزود: در نقاط شمالی کشور نیز طی روزهای اخیر در استان گیلان با رشد 63 درصدی مصرف بنزین و در استان مازندران با رشد 34 درصدی مصرف بنزین مواجه شده ایم؛ اما پیش بینی می کنیم با گذر از سفرهای تابستانی و همچنین از بین رفتن هیجانات زودگذر با کسب اطمینان مردم نسبت به اینکه سوخت هر میزان که نیاز باشد برای آنها تأمین می شود، روند مصرف بنزین منطقی تر خواهد شد.

کاهی تصریح کرد: تا این لحظه (ساعت 14:30 روز دهم مردادماه 97) هیچ تصمیمی مبنی بر تغییر در نحوه توزیع سوخت و یا افزایش قیمت بنزین و گازوئیل گرفته نشده است.