ریزش قیمت خودرو در بازار

 سعید موتمنی درباره آخرین وضعیت بازار خودرو اظهار کرد: روند کاهشی قیمت خودرو از چهارشنبه هفته گذشته در بازار آغاز شده است و افزایش ۳۵ درصدی قیمت‌ها در حال کاهش یافتن است و این روند ادامه خواهد داشت.

رئیس اتحادیه فروشندگان خودرو افزود: پژو ۴۰۵ که به ۵۱ میلیون تومان رسیده بود امروز با قیمت ۴۲ میلیون و ۵۰۰ هزار تومان به فروش می‌رسد همچنین ۲۰۶ تیپ ۲ که قیمت آن به ۵۲ میلیون تومان رسیده بود به ۴۲ میلیون و ۵۰۰ هزار تومان کاهش یافته است.

وی گفت: اختلاف قیمت در خودرو‌های زیر ۳۰ میلیون تومان اختلاف ۵ تا ۶ میلیونی وجود دارد خودرو‌هایی تا ۴۵ میلیون تومانی که ۳۵ دردص افزایش داشتند در حال ریزش قیمت هستند.

موتمنی ادامه داد افزایش نظارت موجب شده قیمت‌ها روند کاهشی در پیش بگیرد، همچنین بیشتر شدن عرضه از دلایل بیشتر این کاهش قیمت است.

رئیس اتحادیه فروشندگان خودرو خاطرنشان کرد: خودرو‌های خارجی علی رغم کاهش قیمت، بدون مشتری هستند و خرید و فروش نمی‌شوند.

وی تصریح کرد: در حال حاضر مشتریان بیشتر به دنبال خرید خودرو‌های چینی هستند و علی رغم کاهش قیمت سایر خودرو‌های خارجی ترجیح می‌دهند این دسته از خودرو‌ها را خریداری کنند.

موتمنی تاکید کرد: برای کاهش قیمت باید محدودیت عرضه برطرف شود تا بازار به آرامش برسد هر جای که محدودیت عرضه به وجود بیاید بازار به مشکل بر می‌خورد.