مخالفت نوری المالکی با تحریم‌های آمریکا علیه ایران

 دفتر معاونت ریاست جمهوری عراق دیروز پنجشنبه در بیانیه‌ای اعلام کرد که «ایرج مسجدی» سفیر جمهوری اسلامی ایران روز چهارشنبه گذشته در بغداد با نوری المالکی معاون رئیس جمهور عراق دیدار کرده است.

در این بیانیه آمده است که دو طرف در این دیدار در خصوص آخرین تحولات سیاسی و امنیتی منطقه و جهان و همچنین تقویت روابط دوجانبه در زمینه‌های مختلف بحث و گفت‌وگو کردند.

در ادامه بیانیه تاکید شد که نوری المالکی در دیدار با آقای مسجدی بر مخالفت خود با تحریم‌های تحمیلی آمریکا علیه ایران تاکید و اعلام کرد که «ما جامعه بین‌المللی می خواهیم که با این سیاست‌های ظالمانه که علیه ملت‌ها وضع می شود، مخالفت کند.»

از سوی دیگر، ایرج مسجدی از مواضع حمایتی معاون اول رئیس جمهور عراق در رابطه با ایران در سطح منطقه‌ای و بین‌المللی تقدیر و تشکر کرده است.

معاون اول رهبر جریان الصدر عراق نیز دیروز با انتشار مطلبی در صفحه شخصی خود، گفت که دفاع از جمهوری اسلامی ایران در برابر قدرت‌های استعماری همیشه ساری و جاری است.

«جلیل النوری» معاون اول «مقتدی الصدر» رهبر جریان الصدر عراق می‌گوید این جریان از سال‌ها پیش تصمیم به دفاع از ایران در برابر هرگونه تهاجمی گرفته است.

او  دیروز (چهارشنبه) در وب‌سایت آفاق نوشت: در سال ۲۰۰۵ به هنگام دیدار با مقامات ارشد جمهوری اسلامی ایران که مقتدی الصدر نیز حضور داشت، گفته‌اند که در صورت تهاجم استکباری جهانی از جمله «مثلث پلید» (آمریکا، انگلیس و رژیم صهیونیستی) به ایران، وارد میدان خواهند شد و دست بسته نخواهند بود.