واکنش عجیب آخوندی به نابسامانی حمل ونقل هوایی

 عباس آخوندی در حاشیه جلسه ستاد اقتصاد مقاومتی با اشاره به این‌که هم اکنون 45 تا 55 درصد هزینه های تمام شده قیمت بلیت هواپیما متاثر از قیمت ارز است و اینکه بگوییم تحولات ارز روی قیمت بلیت تاثیر ندارد حرف دقیقی نیست، اظهار کرد: از شرکت‌های هواپیمایی خواسته ایم قیمت بلیت ها را روی پایگاههای اینترنتی خود منتشر کنند و در تلاش هستیم سهم پروازهای چارتر را از سبد پروازها به شدت کاهش دهیم و محدود کنیم چراکه افزایش قیمت ها در پروازهای چارتر خیلی بیشتر از قیمت رسمی شرکتهای هواپیمایی است.

وی افزود: به مردم توصیه می کنیم بلیت هواپیمای خود را از خود شرکت های هواپیمایی تهیه کنند چراکه این قیمت‌ها متعادلتر است و مشمول تخلفات پروازهای چارتری نیست.

وی صنعت هواپیمایی را مهم‌ترین صنعتی دانست که به دلیل ویژگی های خاص آن، از تحریم های آمریکا آسیب می بیند. آخوندی در این باره گفت: خوشبختانه شرکت های هواپیمایی و صنعت هواپیمایی ایران تجربه تحریم های گذشته و نحوه اداره آن را دارند بنابراین حفظ و سرپا نگهداشتن این صنعت مهمترین سیاست ما در شرایط فعلی است.

وزیر راه و شهرسازی تاکید کرد: در جلسه ستاد فرماندهی اقتصاد مقاومتی گزارش کاملی از وضعیت تحریم ها و تاثیرات آن و راه حل های مقابله با این تحریم ها در صنعت هواپیمایی ارائه دادیم و با شرکتهای هواپیمایی نیز هماهنگی های گسترده ای شده است که بتوانند به حیات خود در بالاترین و بهترین شرایط ممکن ادامه دهند .

آخوندی بخش خصوصی را مهمترین بخش فعال در صنعت هواپیمایی دانست و گفت: سیاست مهم ما حمایت از سرمایه گذاری بخش خصوصی در این صنعت است که البته این سیاست از گذشته در کشور وجود داشته و به جز ایران ایر، سایر خطوط هواپیمایی ایران وابسته به بخش خصوصی هستند.