راهکار‌های رونق چرخ اقتصادی تولیدکنندگان نوشت افزار ایرانی و اسلامی چیست؟

محمد جواد کبریایی مدیر اجرایی ششمین نمایشگاه ایران نوشت افزار ایرانی-  اسلامی در خصوص چرخه تولید نوشت افزار ایرانی - اسلامی گفت: باید در روند تولید نوشت افزار ایرانی تسهیل قوانین صورت گیرد.

وی تصریح کرد: شما اگر به فروشگاه نوشت افزار مراجعه کنید و با فروشنده صحبت کنید متوجه می‌شوید که مصرف کنندگان به دنبال کالا و نوشت افزار خارجی هستند تا ایرانی، فروشنده هم ناچار است کالای خارجی بخرد و این زنجیره تا انتها ادامه پیدا می‌کند.

کبریایی ادامه داد: ابتدا، این ذهنیت در مصرف کننده باید از طریق فرهنگسازی مناسب از بین برود که کالای خارجی مساوی است با کیفیت و کالای بهتر. البته صنعت نوشت افزار ما مسیرهای عجیبی دارد؛ برای مثال تولید کنندگان بسیاری هستند که برای اینکه بیشتر و بهتر بفروشند با اسم و برند خارجی تولید و توزیع می‌کنند.

وی همچنین در مورد موانع تولید کنندگان داخلی عنوان کرد: تولید کنندگان در شرایط فعلی به دور از هرگونه سیاه نمایی در حال جنگیدن هستند؛ برای مثال در حوزه دفتر و لوازم تحریر باید به دنبال مواداولیه باشند، علاوه بر طی کردن روند مالیات و بیمه، باید با معضل پخش در بازار و بنکدار‌ها هماهنگ شوند. همه این‌ها نشان از آن دارد که مشکلات بسیار است و کار به جایی رسیده که حتی برا‌ی پرداخت مالیات، ما تولید کنندگانی داریم که عطای کار را به لقایش بخشیده اند.

این تولید کننده در خصوص راه کار‌های رسیدن به تولید نوشت افزار داخلی به معنی واقعی کلمه اظهار داشت: این یک پروسه بلند مدت است، باید جوان‌ها به این حوزه وارد شوند. دولت باید از تولیدکننده حمایت کند، حمایت تنها وام دادن نیست، باید تسهیل مقررات در روند قوانین نوشت افزار صورت گیرد و در آخر که بسیار هم مهم است باید رسانه‌ها کمک کنند تا نوشت افزار ایرانی اسلامی برای مصرف کنندگان بیشتر آشنا باشد.