تحریم‌های آمریکا به توقف کامل صادرات ایران منجر نمی شود

 مقام عربستان سعودی امروز سه شنبه درباره تحریم‌های آمریکا علیه ایران و تنگه‌های هرمز و «باب المندب» اظهارنظر کرد.

به نوشته «رویترز»، مشاور وزارت انرژی عربستان سعودی در یک سخنرانی تاکید کرد که بعید است تحریم‌های کنونی (آمریکا علیه ایران)، مانع از توقف کامل صادرات ایران شود.

«ابراهیم المهنا» همچنین درباره موضوع تنگه هرمز و جنجال‌های اخیر رسانه‌ها و مقام‌های آمریکایی در این باره اظهارنظر کرد؛ جنجال‌هایی که به نظرمی‌رسد واکنشی به سخنان اخیر فرمانده نیروی دریایی سپاه درباره اشراف کامل ایران در تنگه هرمز باشند.

دریادار «علیرضا تنگسیری» روز گذشته در مشهد گفت: حضور دشمن در منطقه امنیت کشورها را برهم می‌زند و آنها تلاش می‌کنند با این حضور سلاح‌های خود را به‌فروش برسانند. 

فرمانده نیروی دریایی سپاه با بیان اینکه نیروی دریایی ارتش و سپاه در آمادگی کامل به‌سر می‌برند، افزود: حضور نیروهای خارجی در خلیج فارس و دریای عمان به‌دقت رصد می‌شود و ما بیش از گذشته بر آب‌های جنوب کشور اشراف اطلاعاتی داریم.

 

وی تصریح کرد: در تنگه هرمز حضور ناوهای نظامی طبق قوانین بین‌المللی به‌صورت شبانه‌روزی رصد و تمامی شناورهای نظامی و غیرنظامی کنترل می‌شوند و اشراف کاملی بر خلیج فارس وجود دارد.

مقام سعودی امروز سه شنبه مدعی شد که در صورت بستن تنگه هرمز توسط ایران، احتمالا شورای امنیت سازمان ملل مجوز اقدام نظامی علیه این کشور را صادر می‌کند.

مشاور وزیر انرژی عربستان سعودی همچنین ادعا کرد که ایران قادر به بستن کامل یا جزئی تنگه‌های هرمز و باب المندب نیست.