نحوه کشف انبار‌های احتکار

محله‌ای معاون وزیر صمت در گفتگو با اخبار ساعت ۲۰ با اشاره به طبقه‌بندی و قراردادن ۵۱۰۰۰ انبار در سامانه گفت: اطلاعات انبار‌ها براساس اطلاعاتی که صاحبان انبار داده‌ان در سامانه ثبت شده است که مدیران و دستگاه‌های مرتبط از کالا‌ها و ورودی‌ها و خروجی‌های آن با خبر هستند.

وی با بیان این که انبار‌هایی که در سامانه ثبت نشده‌اند به عنوان انبار‌های احتکاری شناخته می‌شوند، بیان داشت: براساس این سامانه مسئولان مربوطه انبار‌های کالایی که خارج از این سامانه وجود دارد، به عنوان انبار‌های احتکاری برخورد می‌کنند.

محله‌ای در مورد این که چقدر صاحبان انبار فرصت دارند که کالا‌های خود را در انبار نگهدارند، خاطرنشان کرد: به صورت اقتضائی برخورد می‌شود یعنی مثلا کالا‌هایی همچون کالا‌های لبنی روزانه باید توزیع شوند، اما لوازم خانگی طبیعتاً زمان بیشتری برای توزیع نیاز دارند.

معاون وزیر صمت در مورد اختلال این سامانه که برخی از دستگاه‌های مرتبط نمی‌توانستند به اطلاعات این سامانه دسترسی داشته باشند نیز بیان داشت: این اختلال سیستمی نبود و بیشتر عدم هماهنگی بود که این عدم هماهنگی نیز برطرف شده و تمام مسئولان ذیربط می‌توانند به اطلاعات موجود در سامانه دسترسی داشته باشند.