آخرین خبر‌ها از استانداردسازی خودرو‌ها

وحید مرندی مقدم عصر سه شنبه در جمع خبرنگاران در سخنانی با اشاره به استاندارد خودروها، اظهار داشت: در این رابطه از سال ۹۵ استاندارد‌های ۵۵ گانه خود را به استاندارد ۸۵ گانه ارتقا دادیم.

وی با بیان اینکه مصوبه‌ای را در دو بخش در شورای عالی استاندارد و شورای سیاست گذاری خودرو داشته ایم، گفت: استاندارد‌های ۸۵ گانه از همان سال ۹۵ برای خودرو‌های وارداتی اعمال شد.

معاون سازمان ملی استاندارد همچنین با اشاره به خودرو‌هایی که در داخل کشور تولید می‌شوند، عنوان کرد: اگر خودرویی به عنوان خودرو جدید تولید می‌شود موظف بوده که استاندارد‌های ۸۵ گانه را رعایت کند و خودرو‌هایی هم که از قبل تولید می‌شده اند و در خط تولید بوده اند یک زمان دو ساله اعلام شد تا استاندارد‌های را رعایت کنند که خوشبختانه این زمان رعایت می‌شود.

مرندی مقدم در بخش دیگری از سخنان خود با اشاره به اینکه در سال جاری حدود ۲۱ هزار ثبت استاندارد برای آسانسور‌ها داشته ایم، گفت: در مجموع از سال ۹۵ تا کنون بیش از ۱۷۰ هزار درخواست استاندارد آسانسور‌ها داشته ایم که به طور عمده انجام شده اند.

وی با اشاره به بحث بازدید ادواری از آسانسورها، تصریح کرد: به طور معمول تاییدیه آسانسور‌ها یک ساله است و باید مورد بازدید ادواری قرار گیرند که به طور معمول این امر تحقق پیدا نمی‌کند و علت این امر نیز این بوده که آسانسور‌ها در خانه‌های مردم و ساختمان‌های شخصی هستند و مردم باید متقاضی بازرسی ادواری شوند.

وی با اشاره به استاندارد سازی جایگاه‌های سوخت یا «سی ان جی» ها، بیان داشت: این امر در حال انجام بوده و برخی از این جایگاه‌های غیر استاندارد از سوی شرکت‌های بازرسی ما پلمپ شده اند.

معاون سازمان ملی استاندارد، تصریح کرد: در مجموع دو هزار و ۷۰۰ جایگاه سوخت در کشور وجود دارد که بیش از دو هزار و ۴۰۰ مورد از آن‌ها مورد ارزیابی قرار گرفته اند و برخی از آن‌ها تایید و برخی نیز مشکل داشته اند که دستور برای اصلاح گرفته اند و برخی نیز پلمپ شده اند.